تخریب غسالخانه گورستان تاریخی عمو زین‌الدین توسط افراد ناشناس-راهبرد معاصر

تخریب غسالخانه گورستان تاریخی عمو زین‌الدین توسط افراد ناشناس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز ضمن اعلام خبر تخریب غسال‌خانه قبرستان عمو زین‌الدین از اعلام شکایت رسمی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز علیه عاملین تخریب این اثر ثبتی و تاریخی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید رامین اسبقی امروز دوشنبه ۸ مرداد، ۱۴۰۳ گفت: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز علیه عاملین تخریب غسالخانه گورستان تاریخی و ثبتی محله عمو زین‌الدین تبریز که ۶ مرداد ماه توسط عوامل ناشناس تخریب شده بود؛ امروز دوشنبه ۸ مردادماه رسماً اعلام شکایت کرد.

وی ادامه داد: این اثر ارزشمند تاریخی درحالی تخریب شده است که در ۱۳۸۴ به‌شماره ۱۱۹۷۹ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و برابر با قانون هرگونه دخل، تصرف، توسعه، مرمت و بازسازی صرفاً با تأیید و نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دشتی میسر است.

وی در خصوص انجام پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف تخریب این اثر تاریخی اظهار کرد: موضوع تخریب غسالخانه عمو زین‌الدین به شکل ویژه‌ای در دستورکار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز و با همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قرار گرفته است تا با شناسایی عوامل و انگیزه، عاملان این تخریب به مراجع قضایی دلالت داده شوند.

اسبقی گفت: برابر با قانون حفاظت از بافت تاریخی- فرهنگی مصوب سال ۱۳۹۶ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ضمن برخورد برابر قانون با متخلفین و مجرمین، این افراد ملزم به بازسازی عین به عین اثر تاریخی تصرف یا تخریب شده هستند.

وی در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: همشهریان عزیز چنانکه در خصوص عامل یا عاملین و انگیزه این تخریب اطلاعاتی در اختیار دارند؛ مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر