خرازی: انتساب حادثه جولان اشغالی به حزب‌الله "مضحک" است-راهبرد معاصر

خرازی: انتساب حادثه جولان اشغالی به حزب‌الله "مضحک" است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادعای رژیم صهیونیستی در انتساب حادثه جولان اشغالی به حزب‌الله را مضحک خواند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۳۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت که ادعای رژیم صهیونیستی درباره حادثه جولان اشغالی تکرار ادعای این رژیم پس از بمباران بیمارستان المعمدانی غزه و شهادت 500 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان مظلوم است که مقاومت فلسطین را عامل آن معرفی کرد.

 

وی افزود: اینک نیز اسرائیل با ادعای اینکه حزب‌الله عامل حمله به جولان اشغالی بوده است قصد دارد جنگ را گسترش دهد. ادعای اسرائیل از آن جهت مضحک است که اهالی جولان اشغالی خودشان مخالف رژیم صهیونیستی هستند و عکس‌های بشار اسد را بر در و دیوار شهر برافراشته‌اند.

 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: آنها دیروز نیز در جریان بازدید نتانیاهو از منطقه، علیه او تظاهرات اعتراضی برگزار کردند، چگونه ممکن است حزب‌الله به‌عنوان متحد سوریه، اهالی وفادار جولان متعلق به سوریه را بمباران کند؟!!

 

خرازی در ادامه گفت: این توطئه‌ای بیش نیست و اسرائیل باید بداند که اگر دست به این قمار بزند با پاسخ‌های شدیدی روبه‌رو خواهد شد. بهترین چاره برای نتانیاهو خاتمه جنگ وحشیانه غزه است، زیرا با ادامه جنگ و گسترش آن جز ویرانی و کشتار چیزی نصیبش نخواهد شد.

 

شهرک مجدل شمس، بزرگترین منطقه مسکونی در جولان اشغالی سوریه است که در سال 1967 بعد از جنگ شش‌روزه، به اشغال رژیم اسرائیل در آمد و عمده ساکنان آن، دروزی‌های سوریه هستند که میانه خوبی با صهیونیست‌ها ندارند.

 

دیروز یکشنبه وزارت خارجه سوریه نیز طی بیانیه‌ای به حادثه مرگبار مجدل شمس واکنش نشان داد و اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی مرتکب جنایت وحشیانه در مجدل شمس شدند و آنگاه مسئولیت آن را متوجه مقاومت ملی لبنان دانستند.

 

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: این جنایت در چارچوب تلاش رژیم اشغالگر برای تشدید اوضاع در منطقه و گسترش دامنه جنگ و تجاوزاتش قرار دارد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده