فراجا: مرز چذابه ویژه تردد زائران اتباع خارجی در اربعین است-راهبرد معاصر

فراجا: مرز چذابه ویژه تردد زائران اتباع خارجی در اربعین است

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با بیان اینکه مرز چذابه برای پذیرایی از زائران اتباع بیگانه تعیین شده است، گفت: زائران در مراجعه به مرز‌های شش گانه حتی‌المقدور از خودرو‌های شخصی استفاده کنند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۴۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار محمد شرفی با اشاره به اوج گیری سفر‌های زائران اربعین از هفته آینده اظهار داشت: پایانه‌های شش گانه اربعین نسبت به سال‌های گذشته در حوزه‌های زیرساختی اعم از جاده‌ها و تونل‌ها بهتر شده‌اند و پارکینگ‌ها از لحاظ وسعت و ظرفیت خودرو‌ها نسبت به سنوات گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌ها در مرز‌های شش گانه از لحاظ حصارکشی، روشنایی، پایش از طریق دوربین‌های مداربسته و نگهداری بهتر از خودرو‌های زائران در آمادگی کامل هستند، اضافه کرد: به زائران عزیز توصیه می‌کنم با عنایت به پیش‌بینی‌های لازم برای استقبال، زائران از لحاظ شرایط امکان تغذیه و افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در مراجعه به مرز‌ها حتی المقدور از خودرو‌های شخصی استفاده کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در ادامه با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از زائران اندیشیده شده است، گفت: زائران اتباع کشور‌های بیگانه برای عزیمت به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات به مرز‌های چذابه مراجعه کنند و از عزیمت به سایر مرز‌ها خودداری کنند چرا که از ورود آنها به کشور عراق ممانعت به عمل می‌آید.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگر از سخنانش سازمان پلیس را یکی از محوری‌ترین سازمان‌ها در اربعین دانست و گفت: تامین امنیت زائران، مدیریت ترافیک، ارائه خدمات گذرنامه‌ای، همکاری با سایر ارگان‌ها به منظور انجام خدمات بهتر و تحصیل‌گری به زائران و همچنین تحصیل‌گری دیپلماسی از اهم وظایف پلیس در ماموریت خطیر اربعین دانست.

سردار شرفی با اشاره به خدمات پلیس در حوزه گذرنامه و چاپ بیش از یک میلیون گذرنامه برای زائران اربعین حسینی (ع) گفت: امسال پلیس گذرنامه سه نوع گذر برای زائران تهیه می‌کند که علاوه بر گذرنامه عادی و ملی امسال نیز برابر سال گذشته به منظور زیارت عتبات عالیات با هماهنگی کشور عراق برای زائران حسینی (ع) گذر زیارتی با ارزان‌ترین قیمت و از طریق مراجعه غیر حضوری به نرم‌افزار پلیس من در فضای مجازی مهیا شده است که روزانه بیش از ۳۰ هزار گذر زیارتی چاپ و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: اتباع بیگانه مقیم ایران نیز می‌توانند با اخذ گذرنامه خادم و صرفاً با مراجعه به مرز چذابه جهت زیارت به عتبات عالیات به کشور عراق عزیمت نمایند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه به منظور تحصیل گری با ایجاد پنجره واحد گذرنامه‌ای به دنبال کاهش میزان ایستایی زائران به کمتر از ۵ ثانیه در مرز‌های شش گانه هستیم، اظهار کرد: با همکاری کشور عراق تمامی اطلاعات گذرنامه‌ای در اختیار کشور مقابل قرار می‌گیرد و زائران پس از تایید هویتشان می‌توانند در کمتر از ۵ ثانیه وارد کشور عراق شوند.

سردار شرفی در پایان با قدردانی از همکاری صمیمانه مسئولان عراقی برای تسهیل سفر زائران گفت: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است پذیرش زائر در عراق به صورت مستمر ادامه پیدا کند تا شاهد ازدحام جمعیت در پشت گیت‌ها نباشیم و انشاءالله بتوانیم به یاری خداوند شاهد یک راهپیمایی به یاد ماندنی باشیم. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده