ترور شهید هنیه، کارفرما آمریکا اجرا رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
یادداشت عدنان نصار، تحلیلگر اردنی؛

ترور شهید هنیه، کارفرما آمریکا اجرا رژیم صهیونیستی

ترور هنیه در ایران پیامی از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا به محور مقاومت بود که حاضرند برای تداوم اشغالگری به هر درجه از قلدری و جنایت افسارگسیخته دست بزنند. شاید ترور رئیس دفتر حماس در پایتخت ایران شاهدی بر تداوم اشغالگری باشد که با پشتیبانی آمریکا انجام شد.
عدنان نصار؛ تحلیلگر اردنی
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 01
کد خبر: ۲۵۲۶۴۵

ترور شهید هنیه، کارفرما آمریکا اجرا رژیم صهیونیستی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آنچه در سلسله عملیات ترور رهبران مقاومت فلسطین انتظار می رفت، بامداد چهارشنبه در اقدامی جنایتکارانه و خائنانه برای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به وسیله رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا انجام شد.

 
رژیم اشغالگر صهیونیستی جنایت خود را در خاک ایران با ترور هنیه انجام داد، آن هم ساعاتی پس از آنکه هواپیماهای نظامی رژیم اشغالگر مناطقی را در بیروت بمباران کرده بودند. همچنین پس از بمباران زمین فوتبال در مجدل شمس که کار همین صهیونیست های اشغالگر بود. رژیم صهیونیستی در فضای نامحدود و بدون بازدارندگی واقعی در برابر مقاومت قد علم کرده است و یاغی گونه با جنایت های خود یکه تازه می کند؛ آنها غزه را نیز همین گونه با حمایت آمریکا به آبشار خون تبدیل کرده اند.

کار به حد وقاحت رسید که دفتر مطبوعاتی رژیم صهیونیستی تصویری از شهید هنیه را منتشر کرد و در کنار آن نوشت، «حذف شد»


ترور شهید اسماعیل هنیه در دایره خیانت ها و فریب رژیم صهیونیستی قرار می گیرد. گرچه وی فرمانده نظامی نبود، ولی در حد رهبران نظامی حماس که هدف اشغالگران قرار گرفتند، اقدامات احتیاطی انجام می داد؛ بنابراین ترور اسماعیل هنیه از قبل قابل پیش بینی بود؛ آن هم شخصی که شهرتش از هفتم اکتبر 2023 میلادی پس از عملیات «طوفان الاقصی» و در ادامه، تجاوز صهیونیست ها به غزه بیشتر شد و توانست ارتش صهیونیستی را در باتلاق غزه گرفتار کند.

 


شکست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در غزه احتمالات را درباره ترور وی افزایش داد و بارها تحلیلگران نظامی درباره این موضوع مطالبی گفته بودند. چند ماه پیش گفته شد، اشغالگران ممکن است به این نوع جنایت خائنانه متوسل شوند تا افکار عمومی و فضای نظامی و سیاسی شکست صهیونیست‌ها را در غزه منحرف کنند.

 

ترور شهید هنیه که نخستین هدفش ایجاد فضای پیروزی کاذب برای کابینه جنگ دشمن صهیونیستی، بازگرداندن حیثیت از دست رفته آنها در داخل فلسطین اشغالی و تقویت به اصطلاح کارنامه سیاسی نتانیاهو بود، اکنون محقق شد. ایران محل ترور بود؛ هرچند سؤال بی پاسخی تاکنون وجود دارد، و امکان دارد همه آنها در حد تحلیل و ابهام باقی می ماند، اما تنها چیزی که مسلم است اینکه رد پای رژیم صهیونیستی را در اجرا و حمایت آمریکا را در پشتیبانی می توان مشاهده کرد.


موضوع فلسطین در مسیر پیچیده خود هیچ گاه به اندازه کنونی با شتاب رسانه ای و سیاسی مواجه نشده بود و این موضوع مرهون استواری و مقاومت مردم فلسطین است که با همه شاخه ها و گروه های مبارزاتی و در رأس آنها جنبش حماس در غزه تسلیم اشغالگران نشدند. آنها 10 ماه پیش بدون اینکه جهان غرب یا عرب هیچ حمایت واقعی از مبارزه با دشمن صهیونیستی کنند، وارد فضای مقاومت برابر اشغالگران شدند، در حالی که اعراب صرفاً به بیانیه خوانی و محکومیت های صوری در محافل مختلف ادامه می دادند.


قبل از ترور شهید هنیه بسیاری از رهبران فلسطینی از شهید خلیل الوزیر گرفته تا دیگر رهبران مقاومت به وسیله رژیم صهیونیستی شهید شدند. آنها با این روش به دنبال پایان دادن به حضور فلسطینیان و به دنبال راه حل های ظالمانه همچون تداوم اشغالگری هستند؛ صهیونیست ها از ارزش هایی همچون عدالت و ارزش های انسانی بویی نبرده اند.


موضوع فلسطین خطرناک ترین مسیر تاریخ مبارزاتی خود را طی می کند و هرگونه اختلافات فلسطینی-فلسطینی غیر قابل توجیه است. ترور هنیه در ایران پیامی از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا به محور مقاومت در غزه، لبنان و یمن بود که حاضرند برای تداوم اشغالگری به هر درجه از قلدری و جنایت افسارگسیخته دست بزنند. شاید ترور هنیه در پایتخت ایران در سحرگاه روز چهارشنبه شاهدی بر تداوم اشغالگری باشد که با پشتیبانی آمریکا انجام شد.

موضوع فلسطین در مسیر پیچیده خود هیچ گاه به اندازه کنونی با شتاب رسانه ای و سیاسی مواجه نشده بود و این موضوع مرهون استواری و مقاومت مردم فلسطین است


به نظر می آید در محاسبات سیاست رژیم صهیونیستی سلسله ترورها ادامه خواهد یافت و فکر می کنند این ساده ترین راه برای از بین بردن موجودیت فلسطین است. این سناریوهای تودرتو در ذهنی بیمار اشغالگران صهیونیست شکل می گیرد و شبانه روز به دنبال تحققش هستند. «طوفان الاقصی» که در هفتم اکتبر 2023 میلادی رخ داد، بخشی از مبارزه برای توقف این طرح شوم صهیونیستی است.

 


اسماعیل هنیه آخرین شهید فلسطین نخواهد بود. روز جهانی فلسطین نیز با فراخوان از مردم جهان برای تظاهرات بین المللی به نام فلسطین انجام می شود؛ موضعی که هنیه بارها اعلام کرد و در راهش شهید شد و شاید روز جهانی قدس هر سال در حمایت از آرمان و هویت و هستی فلسطین پرشورتر برگزار شود.


 فکر می‌کنم ترور هنیه باعث گسترش فرهنگ مقاومت خواهد شد؛ پس از گسترش دامنه جنایت صهیونیست‌ها در غزه و گستردگی جنایت های صهیونیسم در غزه، نبرد قوی‌تر از آنچه اکنون است به کرانه باختری و کل فلسطین منتقل می شود. ترور شهید اسماعیل هنیه منطقه را به درگیری های دیگری در جغرافیای غیر عربی می کشاند.


رژیم صهیونیستی قطعاً مسئول ترور شهید هنیه است. در واقع کار به حد وقاحت رسید که دفتر مطبوعاتی رژیم صهیونیستی تصویری از شهید هنیه را منتشر کرد و در کنار آن نوشت، «حذف شد».

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار