آلمان سفیر چین در برلین را فراخواند-راهبرد معاصر

آلمان سفیر چین در برلین را فراخواند

وزارت امور خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای پکن را مسئول حملات سایبری سال ۲۰۲۱ به این کشور دانسته و در این راستا، سفیر چین در برلین را به وزارت امور خارجه احضار کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۷۲۷

به گزارش راهبرد معاصر؛  وزارت خارجه آلمان سفیر چین در آلمان را به دلیل حمله سایبری در سال ۲۰۲۱ احضار کرد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در برلین گفت، تحلیل جامع سرویس‌های اطلاعاتی نشان داد که حمله به اداره فدرال نقشه برداری و ژئودزی را می‌توان به "بازیگران دولتی چین" نسبت داد.

این سخنگو افزود: انتساب این حمله به چین "بر اساس یک تحلیل فنی کامل" صورت گرفته است. به گفته وی اداره فدرالی که هدف این حمله قرار گرفته است و داده‌های جغرافیایی را ارائه می‌دهد، نقش مهمی را از جمله برای تاسیسات زیرساختی حیاتی - برای مثال، تامین کنندگان انرژی و شرکت‌های آب و حمل و نقل ایفا می‌کند.

ماکسیمیلیان کال، سخنگوی وزارت کشور آلمان گفت که مهاجمان از شبکه‌های به اصطلاح پوششی استفاده کرده اند. این زمانی است که هکر‌ها از دستگاه‌های خانگی و شرکت‌های خصوصی برای انجام حمله استفاده می‌کنند تا ردپای خود را پنهان کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: دولت فدرال آلمان به شدت این حمله سایبری توسط بازیگران دولتی چینی علیه اداره فدرال نقشه‌برداری و ژئودزی را محکوم می‌کند.

به این ترتیب دولت فدرال آلمان مطمئن است که هکر‌های تحت کنترل چین پشت یک حمله سایبری جدی به اداره فدرال نقشه برداری و ژئودزی (BKG) در پایان سال ۲۰۲۱ هستند. سخنگوی وزارت خارجه در برلین گفت: امروز ما می‌دانیم که بازیگران سایبری چینی تحت کنترل دولت برای اهداف جاسوسی به شبکه BKG نفوذ کرده اند. بر اساس این یافته‌ها سفیر چین احضار شد.

وی افزود که دولت فدرال این حمله سایبری را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند. در عین حال، دولت فدرال از چین می‌خواهد که از چنین اقداماتی در آینده خودداری کند و از آن جلوگیری کند.

این سخنگو گفت که انتساب این حمله "بر اساس تحلیل فنی کامل" و اطلاعات موثق سرویس‌های اطلاعاتی صورت گرفته است.

BKG داده‌های جغرافیایی رسمی فعلی را برای کل قلمرو فدرال فراهم می‌کند. همچنین داده‌های خود را با اطلاعات ایالت‌های فدرال و ارائه دهندگان شخص ثالث ترکیب می‌کند. این داده‌ها و ضبط‌ها همچنین توسط شرکت‌هایی در بخش امنیتی استفاده می‌شود. مشخص نیست که آیا جاسوسان سایبری در حمله خود به طور صریح به دنبال اطلاعاتی برای این گروه از کاربران بوده اند که احتمالاً برای مدت طولانی کشف نشده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در این باره گفت: این حمله سایبری جدی به یک آژانس فدرال نشان می‌دهد که خطر حملات سایبری و جاسوسی چین چقدر بزرگ است. وی در این راستا به پیش نویس قانونی اشاره کرد که هفته گذشته هیئت دولت تصویب کرد.

این پیش نویس قوانین سختگیرانه تری را برای محافظت از سیستم‌های حیاتی و شرکت‌های مهم در برابر حملات سایبری ارائه می‌کند و برای اجرای دستورالعمل NIS ۲ اروپا در نظر گرفته شده است. شرکت‌های بزرگ در بخش‌های انرژی، حمل‌ونقل و ترافیک، آب آشامیدنی، فاضلاب و مخابرات، مؤسسات مهمی در مفهوم این قانون محسوب می‌شوند.

این الزام به اجرای برخی اقدامات امنیتی برای جلوگیری و مقابله با حملات سایبری، حدود ۲۹۵۰۰ شرکت را در آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد که به طور قابل توجهی بیشتر از قبل است. علاوه بر این، جعبه ابزار BSI از جمله برای امکان اعمال جریمه باید گسترش یابد.

به ادعای سازمان اطلاعات داخلی آلمان چین در کنار روسیه، ایران و ترکیه یکی از چهار بازیگر اصلی جاسوسی علیه آلمان است.

وزارت کشور فدرال آلمان در این باره گفت: چین یک "استراتژی سایبری تهاجمی را علیه اهدافی دنبال می‌کند که کمک مهمی به اهداف صنعتی و ژئوپلیتیکی کشور از طریق انتقال گسترده دانش است. بر این اساس از ابتدای سال ۲۰۲۳، تعدادی از حملات سایبری شناسایی شده است که عمدتاً ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات را هدف قرار می‌دهند که از شبکه‌های دولتی پشتیبانی می‌کنند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده