هشدار ایران به صهیونیست‌ها به خاطر عبور از خطوط قرمز-راهبرد معاصر

هشدار ایران به صهیونیست‌ها به خاطر عبور از خطوط قرمز

سرپرست وزارت امور خارجه ایران پس از ترور شهید هنیه در تماس‌های تلفنی با مقامات خارجی به صراحت اعلام کرد که ایران از حق ذاتی و مشروع خود برای پاسخ «قاطع» و «پشیمان کننده» به صهیونیست‌ها نمی‌گذرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 02
کد خبر: ۲۵۲۸۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛  «نسبت به عواقب تداوم جنایات سبعانه رژیم اشغالگر هشدار دادم»، این را سرپرست وزارت امور خارجه علی باقری درباره محتوای رایزنی‌های تلفنی دو روز اخیرش بیان کرد.
علی باقری پس از ترور رئیس فقید دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در گفت‌وگوی تلفنی با وزرای خارجه قطر، عربستان سعودی، ترکیه، مصر، عمان، اردن، روسیه، الجزایر، دبیرکل سازمان ملل و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و در نامه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و رئیس شورای امنیت ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم اسرائیل اعلام کرد که ایران مصمم به استفاده از حق ذاتی و مشروع خود برای اقدام پشیمان کننده و قاطع علیه رژیم صهیونیستی است تا «دیوانگی مستمر» این رژیم به «پشیمانی ابدی» منجر شود.
اسماعیل هنیه مهمان مراسم تحلیف رئیس جمهور مسعود پزشکیان، بامداد چهارشنبه دهم مرداد ماه در اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در تهران به شهادت رسید.
رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این رابطه فرمودند «رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. در این حادثه‌ تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ خود می‌دانیم.»
علی باقری در این مدت در گفت‌وگوهای تلفنی با مقامات مذکور با اشاره به عبور رژیم اسرائیل از خطوط قرمز اعلام کرد که ایران بدون تردید از حق مشروع و ذاتی خود برای مجازات قاطع و موثر صهیونیست‌ها استفاده خواهد کرد.
سرپرست وزارت خارجه همچنین عنوان کرد که در گفت‌وگو‌هایش درخواست برگزاری نشست اضطراری وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی را به منظور بررسی و محکومیت این اقدام بزدلانه رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن آن در قبال جنایات ارتکابی مطرح کردم که مورد استقبال قرار گرفت./فارس

کلمات کلیدی: ترور شهید هنیه
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده