دیدار و گفت‌‌وگوی علی باقری با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در جده-راهبرد معاصر

دیدار و گفت‌‌وگوی علی باقری با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در جده

سرپرست وزارت امور خارجه که در جده حضور دارد بعدازظهر امروز با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۶۸۱
 به گزارش راهبرد معاصر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه که به منظور شرکت در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه و نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی ایران در رأس هیأتی امروز (چهارشنبه) ۱۷ مرداد ماه به جده سفر کرده، بعدازظهر امروز با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه این نشست دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
این نشست قرار است قرار است ساعت ۱۶ امروز به وقت محلی در مقر دبیرخانه این سازمان برگزار شود.پس از ترور شهید هنیه علی باقری رایزنی‌هایی تلفنی را با تعدادی از وزرای خارجه و همچنین با دبیرکل سازمان ملل و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشت، او در گفت‌وگو با وزرای خارجه کشورهای اسلامی خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی (OIC) شد که با استقبال آنها روبرو شد. باقری پس از ترور هنیه نامه‌ای هم به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نوشت.
 
سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای در ارتباط با نشست امروز اعلام کرد: برای بررسی تداوم جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ملت فلسطین از جمله ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و تجاوز به حاکمیت ایران، سازمان همکاری اسلامی نشستی اضطراری در سطح وزرای خارجه در تاریخ چهارشنبه ۷ آگوست ۲۰۲۴ (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) در مقر دبیرخانه این سازمان در جده برگزار می‌کند./ فارس
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده