خونخواهی ایران، کابوس شب‌های رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
یادداشت اختصاصی اشکان ممبینی، کارشناس مسائل بین‌الملل؛

خونخواهی ایران، کابوس شب‌های رژیم صهیونیستی

با جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و تجاوز به خاک کشورمان، دیگر زمان آن فرا رسیده است مقاومت با تصمیمی درست و بررسی همه جوانب، جواب دندان‌شکنی به صهيونيست‌ها دهد. پاسخی که با هر روز تأخیر و تداوم عملیات روانی علیه دشمن صهیونیستی، خواب را از چشمان صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی ربوده است.
اشکان ممبینی؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۷۳۸

خونخواهی ایران، کابوس شب‌های رژیم صهیونیستی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رژیم صهیونیستی هر اقدامی که تاریخ آن را جنایت جنگی بداند، در غزه و فلسطین اشغالی انجام داده است. قتل، کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان، ویران کردن شهرها و خانه ها، جلوگیری از ورود کمک‌های غذایی به غزه، حمله به مکان‌های دیپلماتیک، تجاوز به حریم هوایی کشورها و … . 



این موارد بخشی از هزاران جنایتی است که باعث شده رژیم صهیونیستی در دادگاه های بین المللی به جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی محکوم شود؛ اما آمریکا و کشورهای غربی همچنان به حمایت خود از این رژیم جنایتکار ادامه می دهند.

 

حملات رژیم صهیونیستی فقط به فرماندهان ارشد حزب الله و حماس ختم نشد، بلکه حملات مشابهی در یمن، عراق و سوریه البته با پشتیبانی آمریکا انجام داد


تشویق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا می تواند تأییدی بر این موضوع باشد که واشنگتن برخلاف ادعاهایش در زمینه مبارزه با تروریسم و حمایت از حقوق بشر، نه تنها گامی در این مسیر برنمی‌دارد، بلکه اقداماتش به تشویق جنایتکاری کمک می‌کند که حکم جلبش از سوی دیوان بین المللی دادگستری صادر شده است.  



نتانیاهو را در کنگره تشویق می کنند تا جنایت و کشتار بیشتری انجام دهد؛ با این اقدام عملاً و آشکارا به جهانیان نشان می دهند در تمام جنایت‌های صهیونیسم با آن‌ها همدست هستند و این واقعیت بر هیچ کس پوشیده نیست.



رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا درصدد گسترش جنگ منطقه‌ای است و در این راستا اقدام به ترور فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب الله لبنان و به شهادت رساندن اسماعیل هنيه، رئیس دفتر سیاسی سابق حماس در تهران می کند. قطعاً پاسخ قاطع تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران و انتقام خون این شهید عزیز که مهمان کشورمان بود، در زمان و مکان مناسب داده خواهد شد. 



حملات رژیم صهیونیستی فقط به فرماندهان ارشد حزب الله و حماس ختم نشد، بلکه حملات مشابهی در یمن، عراق و سوریه البته با پشتیبانی آمریکا انجام داد. با وجود همه حملات و جنایت‌ها، واکنش‌های اولیه آمریکا و کشورهای غربی تغییری نکرد و بر حمایت خود از رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی تأکید کردند. 



استنباط این است، نقشه نتانیاهو از ابتدا درگیر کردن ایران در جنگ منطقه ای بود، ولی نمی‌داند با ورود ایران به این جنگ، دیگر چیزی به نام رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند. تلاش های دیپلماتیک چند روز اخیر برای منصرف کردن محور مقاومت از خونخواهی شهید هنيه و گرفتن انتقام از رژیم صهیونیستی نشان از واهمه کشورهای منطقه و غرب دارد. 



آنچه مسئولان جمهوری اسلامی ایران تأکید می کنند، اینکه ایران قصد گسترش جنگ ندارد، ولی رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود. پاسخ مقاومت به تجاوزات رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی همیشه کوبنده بوده است. با جنایت اخیر رژیم منحوس صهیونیستی که به شهادت اسماعیل هنیه در خاک کشورمان منجر شد، دیگر زمان آن فرارسیده است مقاومت با تصمیمی درست و بررسی همه جوانب، جواب دندان شکنی به صهيونيست‌ها دهد. پاسخی که با هر روز تأخیر و تداوم عملیات روانی علیه دشمن صهیونیستی، خواب را از چشمان صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی ربوده است. 

 

تلاش های دیپلماتیک چند روز اخیر برای منصرف کردن محور مقاومت از خونخواهی شهید هنيه و گرفتن انتقام از رژیم صهیونیستی نشان از واهمه کشورهای منطقه و غرب دارد


سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان اخیر خود تأکید کرد، مقاومت هیچ عجله‌ای برای خونخواهی ندارد. زجری که صهیونیست‌ها در انتظار عملیات محور مقاومت باید تحمل کنند، بخشی از نبرد است. این سخنان یعنی اینکه هر لحظه ممکن است عملیاتی انجام شود، همه تدارکات طبق آخرین اطلاعات انجام شده و محور مقاومت تصمیم خود را گرفته است. 



حالت انتظار و ابهامی که جمهوری اسلامی ایران و مقاومت درباره زمان و نوع خونخواهی و انتقام از رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته، تصویری از این توصیه نظامی امیرالمؤمنین علی(ع) به یارانش است: وَ قَلْقِلُوا السُّيُوفَ فِي أَغْمَادِهَا قَبْلَ سَلِّهَا وَ الْحَظُوا الْخَزْرَ؛ (پیش از شروع جنگ) شمشیرها را در نیامشان بجنبانید و با گوشه چشم، خشمگینانه به دشمن بنگرید.



درواقع عملیات روانی پیش از انتقام، بخشی از انتقام است. در این میان نتانیاهو به دلیل بحران های شدید داخلی تلاش می‌کند پای آمریکا را نیز به جنگ باز کند و شاهد این مدعا سخنرانی وی در مجلس نمایندگان آمریکا بود که گفت، «در مقابل ایران می جنگم برای شما» .



نباید از نظر دور داشت، رژیم صهیونیستی تاکنون در تحقق اهدافش شکست خورده است و با وجود حمایت های آمریکا و برخی کشورهای غربی، مشروعیت رژیم جعلی در نظام بین الملل کاهش و احتمال زوال صهیونیسم افزایش یافته است. به دلیل جنایت های سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی، کشورهای بیشتری به طور رسمی حقوق ملت فلسطین را به رسمیت می شناسند، از آن دفاع می کنند و درنهایت تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری، این رژیم را بیش از پیش منزوی خواهد کرد. 



بهره سخن

تا زمانی که غرب و آمریکا به حمایت های خود از رژیم کودک کش صهیونیستی ادامه دهند یا فقط به محکومیت اقدامات این رژیم در لفظ اکتفا کنند، وضعیت فلسطین و غزه نه تنها تغییری نخواهد کرد، بلکه رژیم صهیونیستی به جنایت‌های خود و بی ثبات کردن منطقه ادامه خواهد داد. 



نیاز است علاوه بر جواب قاطع به جنایت های رژیم صهیونیستی، ایران و کشورهای اسلامی برای نابودی همیشگی غده سرطانی منطقه متحد شوند و برای رسیدن به صلح و ثبات منطقه ای راهکاری جز نابودی این رژیم وجود ندارد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار