تشدید تنش‌ها در منطقه به نفع هیچ کس نیست-راهبرد معاصر
هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی:

تشدید تنش‌ها در منطقه به نفع هیچ کس نیست

وزیر خارجه آمریکا در گتفت و گو با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 10
کد خبر: ۲۵۳۸۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، آمریکا از همان روزهای نخست جنگ غزه به طور تمام قد در کنار تل آویو در نسل کشی فلسطینیان قرار گرفت. با این حال، سیاست‌های افراط گرایان کابینه نتانیاهو اکنون خاورمیانه را در آستانه یک جنگ منطقه‌ای قرار داده است؛ موضوعی که به هیچ عنوان باب میل آمریکا نیست.

 

بر این اساس، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع منافع هیچیک از بازیگران منطقه‌ای نیست.

 

بلینکن در ادامه با اشاره به مشکلات رخ داده در منطقه به دلیل جنگ غزه، بر ضرورت رسیدن به یک توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا تاکید کرد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی بر تعهد تزلزل ناپذیر واشنگتن بر امنیت اسرائیل تاکید کرده و مقامات تل آویو را به اتخاذ رویکردی برای رسیدن به توافق با جنبش حماس فراخواند.

 

پیش از این شبکه سی ان ان به نقل از منابع آگاه از تخصیص بودجه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی برای خرید تسلیحات و ادوات نظامی جدید توسط تل آویو خبر داده بود./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده