وزیر ارشاد: اعزام زائران به حج عمره به‌زودی آغاز می‌شود-راهبرد معاصر

وزیر ارشاد: اعزام زائران به حج عمره به‌زودی آغاز می‌شود

وزیر ارشاد گفت: از روز‌های آینده دور جدید اعزام‌های حج عمره آغاز خواهد شد و تا سالی یک میلیون نفر به این سفر اعزام خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 11
کد خبر: ۲۵۴۱۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ دولت سیزدهم با حضور در میدان آزادی تهران از روند برگزاری رویداد آیینی محرم شهر بازدید کرد.

اسماعیلی در حاشیه این بازدید در پاسخ به سوالی درباره دور جدید سفر حج عمره گفت: همانطور که می‌دانید حج عمره از اردیبهشت‌ماه امسال برقرار شده و سه دور اعزام زائران را داشتیم؛ با این حال، شاید به دلیل همزمانی آن با حج تمتع، در جامعه انعکاس زیادی پیدا نکرد. انشاءالله از روز‌های آینده دور جدید اعزام‌های عمره آغاز خواهد شد. سیاستگذاری ما این است که تا سالی یک میلیون نفر بتوانند در سفر عمره حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: دولت شهید رئیسی نیز تمهیدات ارزی لازم را پیش‌بینی کرده و ارز نیمایی می‌دهیم. به نظرم نسبت به دیگر سفرها، سفر ارزانی است و زائران با عددی حدود ۴۰ تا ۴۲ میلیون می‌توانند به مدت ۱۰ روز به این سفر بروند.

اسماعیلی تاکید کرد: اولویت اعزام‌ها با کسانی است که سال‌های گذشته ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تعداد بیشتری از مردم را عازم این سفر کنیم./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار