اوکراین ۴.۲ میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت کرد-راهبرد معاصر

اوکراین ۴.۲ میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت کرد

نخست‌وزیر اوکراین امروز (سه‌شنبه) خبر داد که کی‌یف ۴.۲ میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۳۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ دنیس شمیهال نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد که این کشور یک قسط جدید ۴.۲ میلیارد یورویی از تسهیلات وام اتحادیه اروپا را دریافت کرده است.

شمیهال گفت که دولت کی‌یف انتظار دارد تا پایان سال جاری [میلادی]یک قسط دیگر از تسهیلات چهار ساله اتحادیه اروپا دریافت کند و این بودجه را برای تامین هزینه‌های اجتماعی و بشردوستانه استفاده کند.

پیش از این شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اعضای این اتحادیه روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه اولین پرداخت به مبلغ ۴.۲ میلیارد یورو به اوکراین از محل ۵۰ میلیارد یورویی که کشور‌های عضو به عنوان حمایت مالی برای کی‌یف کنار گذاشته‌اند را تصویب کردند.

کمیسیون اروپا قبل از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا سپتامبر (شهریور/مهر) سال جاری میلادی، این بخش از کمک‌ها را به اوکراین ارائه کند.

دولت‌های اتحادیه اروپا در ماه مارس (اسفند/فروردین) با اختصاص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به کی‌یف تا سال ۲۰۲۷ موافقت کردند.

از سوی دیگر، اعضای اتحادیه اروپا پیشتر موافقت کردند که ۱.۴ میلیارد یورو (۱.۵ میلیارد دلار) از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای ارائه کمک‌های تسلیحاتی و ... به اوکراین استفاده کنند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده