ریزگرد‌ها ادارات این شهرستان را تعطیل کرد-راهبرد معاصر

ریزگرد‌ها ادارات این شهرستان را تعطیل کرد

در پی تداوم انتشار گردوغبار و کاهش کیفیت هوا ادارات کلات و بانک‌ها و ادارات شهرستان سرخس نیز تعطیل شدند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 17
کد خبر: ۲۵۴۶۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد رفیعی، معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس افزود: پیرو جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار شهرستان سرخس، ادارات و نهاد‌های دولتی و غیردولتی، اصناف، واحد‌های صنعتی، بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، فعالیت‌های ورزشی و آموزشی به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان، از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ تعطیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: محور سرخس به مشهد باز است و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مجوز بارنامه برای بار‌های ترافیکی از ساعت ۱۳ تا ۱۷ صادر نمی‌کند و محور یاد شده در صورت نیاز مسدود می‌شود.

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس همچنین بیان کرد: فعالیت اماکن ورزشی تا بعدازظهر ساعت ۱۷ تعطیل و پس از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

روح‌الله ایزدی، دبیر ستاد مدیریت بحران کلات هم از تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهرستان در پی تداوم انتشار گردوغبار و کاهش کیفیت هوا خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تداوم و شدت وزش باد و گرد و خاک و کاهش میدان دید و افزایش آلایندگی هوا در شهرستان کلات تا تاریخ ۲۹ مردادماه هشدار سطح نارنجی صادر شده است، اظهار کرد: بر پایه اعلام هواشناسی استان تا اواسط هفته جاری کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها براثر خیزش کانون‌های گرد و غبار و فرسایش بادی ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد مدیریت بحران کلات با بیان اینکه در شرایط گرد و خاک رعایت اصول ایمنی تردد در محور‌های جاده‌ای با لحاظ کاهش شعاع دید و توجه به توصیه‌های پلیس‌راه ضروری است، افزود: کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار به طور مستمر نسبت به رصد و پایش شرایط ایجاد شده با صدور اطلاعیه‌ها، پایش کانون‌های فرسایش بادی و اعمال محدودیت‌ها اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا، امروز شنبه مورخ ۲۷ مردادماه فعالیت تمامی ادارات تا ساعت ۱۲ ظهر خواهد بود و در خصوص فعالیت ادارات در روز یکشنبه مورخ ۲۸ مردادماه بر اساس شاخص آلودگی هوا تصمیمات مقتضی اعلام خواهد شد./مهر

کلمات کلیدی: ریزگرد هواشناسی
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار