ترکیه ادعای وزیر اسرائیلی درباره فرزندان شهید هنیه را رد کرد-راهبرد معاصر

ترکیه ادعای وزیر اسرائیلی درباره فرزندان شهید هنیه را رد کرد

مرکز مقابله با اطلاعات نادرست در ترکیه ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر اختلاف بین فرزندان شهید هنیه و اردوغان درباره دارایی شهید هنیه را تکذیب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 18
کد خبر: ۲۵۴۸۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرکز مقابله با اطلاعات نادرست در ترکیه که منتسب به نهاد ارتباطات ریاست جمهوری این کشور است در بیانیه ای، اظهارات"اسرائیل کاتس" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

کاتس در توییتی با اشاره به دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با دو فرزند شهید اسماعیل هنیه و تسلیت به آنها مدعی شده بود که بین فرزندان هنیه و اردوغان برای گرفتن ثروت شهید هنیه که ۳ میلیارد دلار است اختلافاتی پیش آمده است و اردوغان حاضر به پرداخت این پول به فرزندان هنیه نشده است.

مرکز مقابله با اطلاعات نادرست در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه رجب طیب اردوغان انتقال حدود ۳ میلیارد دلار ثروت هنیه در بانک‌های ترکیه به فرزندانش را رد کرده است، صحت ندارد. شهید اسماعیل هنیه که در تهران توسط اسرائیل مورد سو قصد قرار گرفته و به شهادت رسید، پول ادعا شده را در بانک‌های ترکیه ندارد. رئیس جمهورمان فرزندان هنیه، عبدالسلام و همام را به حضور پذیرفت و به آنها به مناسبت شهادت پدرشان تسلیت گفت. در این زمان، وزیر خارجه اسرائیل کاتس، ادعایی مطرح کرد که قاطعانه آن را رد می‌کنیم و اصلاً چنین موضوعی مطرح نشده است. اسرائیل بدنبال مشروعیت بخشیدن به نسل کشی خود در فلسطین با دستکاری افکار عمومی جهانی است که نباید به آن اعتنا کرد./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده