عراق: مذاکرات درباره خروج نیرو‌های آمریکا ادامه دارد-راهبرد معاصر

عراق: مذاکرات درباره خروج نیرو‌های آمریکا ادامه دارد

وزیر خارجه عراق در گفتگو با شبکه سعودی گفت که مذاکرات بغداد و واشنگتن ادامه دارد و هدف نهایی از این مذاکرات، تعیین زمانبندی خروج نیرو‌های آمریکا از عراق است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 21
کد خبر: ۲۵۵۱۳۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه تلویزیونی العربیه عربستان سعودی گزارش داد که فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق طی گفت‌وگویی با این شبکه، هرگونه تعلیق یا لغو مذاکرات بین عراق و آمریکا با محوریت خروج نظامیان آمریکایی و پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک این کشور را تکذیب کرده است.

وزیر خارجه عراق در جریان این گفتگو افزود: «هدف نهایی از مذاکرات عراق و آمریکا تعیین زمانبندی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق است و مذاکرات بین دو کشور همچنان ادامه دارد».

فواد حسین در پاسخ به سوالی در مورد زمان دقیق خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق اظهار داشت: «حین مذاکرات مسائل و نظرات مختلفی میان مقامات بغداد و واشنگتن مطرح می‌شود، اما ما درباره مسیر مذاکرات صحبت می‌کنیم نه تصمیم‌گیری درباره آن؛ بنابراین میان هر دو طرف نظرات و دیدگاه‌هایی وجود دارد. تا به این لحظه هیچ زمانبندی برای خروج کامل تعیین نشده است. در نتیجه درباره مسائلی که مطرح شده تاکنون توافقی صورت نگرفته، اما اینکه این مسئله جزئی از روند مذاکرات است، مورد تایید است.»

وی سپس ادامه داد: «زمانبندی‌هایی برای خروج نظامیان آمریکایی از سوی طرفین عراقی و آمریکایی مطرح شده است؛ اما هنوز به تصمیم نهایی در مورد آن نرسیده‌ایم. هر زمان که به تصمیم نهایی رسیدیم آن را اعلام خواهیم کرد.» / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار