امکانات خاص آیفون که تنها در اروپا ارائه می‌شوند!-راهبرد معاصر

امکانات خاص آیفون که تنها در اروپا ارائه می‌شوند!

دوگانه شدن سیاست‌های اپل برای آیفون ممکن است در آینده هزینه زیادی داشته و آن را مجبور به تغییر رویه فعلی خود کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 25
کد خبر: ۲۵۵۴۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ صاحبان آیفون در اروپا اکنون به لطف مقررات خاص آن منطقه به امکاناتی دسترسی دارند که در دیگر نقاط دنیا قابل دسترس نیست.

قوانین اتحادیه اروپا بالاخره اپل را مجبور کرد تا امکان سایدلود کردن برنامه‌ها و پشتیبانی از استورهای ثالث را در اختیار کاربران این اتحادیه قرار دهد. چنین قابلیتی می‌تواند امکانات و کاربردهای متعدد دیگری را فراهم سازد؛ اما فعلاً تنها در انحصار اروپا است و خبری از ارائه جهانی آنها در آینده نزدیک نیست.

قانون‌گذار در نقش ناجی و حامی کاربران؛ اپل در تنگنا اما هنوز استوار

انحصار همیشه بخش جدایی‌ناپذیری از اکوسیستم اپل بوده است و در اغلب محصولات آن، از جمله آیفون می‌توان محدودیت‌های گسترده نرم‌افزاری را مشاهده کرد. البته این وضعیت اخیراً به‌لطف قوانین وضع‌شده از سوی اتحادیه اروپا، کمی برای کاربران اروپایی تغییر کرده است و آنها اکنون می‌توانند اقدام به سایدلود کردن برنامه‌ها در آیفون‌ نمایند. همچنین دسترسی به استورهای ثالث برای شهروندان این قاره‌، محیا شده است که دسترسی به عناوین مغایر با قوانین اپ استور را برای آنها فراهم می‌سازد.

البته سایدلود کردن برنامه‌ها شاید پایان‌کار نباشد و احتمال دارد که به‌زودی کاربران خواستار امکان تغییر اپ‌های پیش‌فرض آیفون شوند. اگرچه چنین چیزی فعلاً کمی دور از واقعیت است؛ زیرا اپل نشان‌داده که علاقه بسیار کمی به تغییر سیاست‌های سخت‌گیرانه خود دارد، مگر اینکه قانون‌گذاران آن را مجبور به چنین کاری کنند. از دیگر فواید سایدلود، مجبور کردن اپل به اجازه انتشار برخی عناوین مثل امولاتورها روی اپ استور بوده است؛ به‌طوری که در یک مورد، این شرکت به‌دلیل نگرانی برای افزایش محبوبیت Alstore PAL در نزد کاربران جهت تجربه Ocarina of Time کمی انعطاف از خود نشان داد.

با وجود فشار زیاد از سوی اتحادیه اروپا، اپل هنوز هم مصمم به پیگیری رویه انحصارطلبانه خود است و اکنون به‌نظر می‌رسد که با دو مدل مختلف آیفون، یکی در داخل اروپا و دیگری برای سایر نقاط جهان مواجه هستیم. همچنین قوانین عجیبی هم برای محدودیت بیشتر وضع شده‌است؛ مثلا کاربران اروپایی نمی‌توانند اقدام به آپدیت کردن اپ‌ها از سایر استورها بکنند اگر بیش از یک ماه خارج از این قاره حضور داشته‌باشند. همچنین اپل روند انطباق با استانداردهای سراسری دیگر از جمله RCS را نیز به کندی پیش می‌گیرد تا مطمئن شود هنوز تمایز محسوسی بین محصولات این شرکت و سایر تولیدکنندگان وجود خواهد داشت.

اگرچه اپل در مواردی مثل قضیه انتشار امولاتورها روی اپ استور، مجبور به عقب‌نشینی شد، اما هنوز هم در سایر موارد موضع سخت‌گیرانه دارد و نمی‌خواهد محدودیت‌های خود را کنار بگذارد. باید دید که قوانین دوگانه برای کاربران آیفون تا چه‌زمانی برای این شرکت قابل‌تحمل است و آیا افزایش هزینه‌ها می‌تواند کوپرتینویی‌ها را مجبور به تغییر سیاست‌های خود و عرضه یک محصول واحد با قوانین یکسان، مثل پذیرفتن USB-C در محصولات مختلف، کند یا خیر./خبرآنلاین

کلمات کلیدی: آیفون
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده