دستگیری سردسته باند جنایتکار به اتهام قتل ۲۰ نفر-راهبرد معاصر

دستگیری سردسته باند جنایتکار به اتهام قتل ۲۰ نفر

سردسته یکی از باند‌های جنایتکار نیجریه که تاکنون ۲۰ نفر را به قتل رسانده واجساد قربانیانش را در سیاهچال دفن کرده است در یک چالش توسط پلیس دستگیر شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 26
کد خبر: ۲۵۵۵۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  ۱۵ ژوئیه وقتی تایه اوگبده سردسته باند مخوفی به نام «آیه» به همراه اعضای باندش در یک هتل خیابان انیگبوکان در بادیا اقامت داشتند فردی آنها را به چالش دعوت کرد. او به تایه گفت که اگر او واقعا سردسته این باند است، باید شجاعتش را نشان دهد و بدون اینکه دستگیر شود از مقابل پاسگاه پلیس عبور کند

تایه بلافاصله چالش را پذیرفت و از مقابل ایستگاه پلیس بادیا بدون اینکه دستگیر شود، عبورکرد. این چالش، اما باز هم تکرار شد. باز هم از تایه خواسته شد ازمقابل پاسگاه عبور کند. اما این بار او بدشانسی آورد. زمانی که او در حال عبور از آنجا بود یکی از مأموران پلیس او را شناخت و دستگیرش کرد.

براساس گزارش پلیس، تایه مدت‌هاست که به‌خاطر اقدامات جنایتکارانه‌اش تحت تعقیب پلیس است. تایه که در گروه خود به کاپیتان نیز معروف است، باند مخوفی را اداره می‌کرد که به همراه اعضای خشن گروهش تاکنون ۲۰ نفر را به قتل رسانده‌اند.

آنها یک شبکه ایجاد کرده بودند که زیرزمین عملیات‌های خود را برنامه‌ریزی می‌کردند. براساس گزارش رسانه‌های نیجریه، آخرین عملیات اعضای این گروه خشن، قتل وحشیانه یکی از اعضای گروه بود. تایه همراه ۳ نفر از اعضای باندش، این عضو سابق باند را به‌دلیل خیانت به قتل رساندند. آنها او را در یکی از خیابان‌ها تعقیب کردند و در فرصت مناسب وی را به رگبار گلوله بستند و در نهایت جسدش را مثله کردند. در ادامه بعد از پیدا شدن جسد این قربانی و انتقالش به پزشکی قانونی مشخص شد این قتل توسط باند آیه انجام شده است. در تحقیقات پلیسی مشخص شد که تایه ۲ سیاهچال را نیز اداره می‌کند. او اجساد قربانیان و رقبای خود در دیگر باند‌های تبهکاری را به این سیاهچال می‌انداخت.

براساس این گزارش تایه و همدستانش در بازداشت پلیس ایالت لاگوس به‌سرمی‌برند و قرار است به‌زودی محاکمه شوند. / انتخاب

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار