با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش

خدمات پس‌ازفروش و انتقال فناوری، قربانی عجله در واردات خودرو شد

رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به نادیده گرفتن خدمات پس از فروش و انتقال فناوری در بحث واردات خودرو گفت: متاسفانه بعضی وقت ها به دلیل عجله ای که سیاست گذار برای واردات خودرو دارد از این قاعده غفلت می کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 28
کد خبر: ۲۵۵۶۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، منوچهر منطقی گفت: مشکلات مربوط به خودروسازی شامل دو بخش است بخشی مربوط به خود خودروساز است و بخش دیگر مربوط به مجموعه عواملی است که خیلی خودروساز در آن دخالت ندارد بلکه تحت تاثیر این عوامل قرار می گیرد.

 

منطقی افزود: مسائل مربوط به خودروسازی بیشتر به امور مدیریتی مجموعه مثل فرآیند تولید،تامین، بازاریابی و تحویل محصول بر می گردد.

 

وی ضمن اشاره به عوامل بیرونی تاکید کرد: خودروساز برای تولید خودرو به تامین ارز نیاز دارد که متاسفانه این تامین ارز در دوسال گذشته خیلی دچار فراز و فرود شده است.

 

رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل وزارت صمت گفت: تاخیر در تامین ارز باعث می شود خودروساز نتواند به موقع به تعهدات خود عمل کند.

 

وی افزود: در حال حاضر 50 درصد مشکلات صنعت خودروسازی کشور به عوامل بالادستی و 50 درصد به عوامل داخلی خود خودروساز مربوط می شود.

 

منطقی بیان داشت: اگر خودروساز مسائل و مشکلات داخلی خود را رفع کند باعث می شود عوامل بالادستی تمایل بیشتری به حل و فصل مشکلات در این حوزه داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به بحث واردات خودرو گفت: نخست اینکه قبل از واردات خودرو خدمات پس از فروش خودرو باید در داخل مستقر شود که متاسفانه بعضی وقت ها به دلیل عجله ای که سیاست گذار برای واردات خودرو دارد از این قاعده غفلت می کند.

 

رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل وزارت صمت افزود: انتقال فناوری در قبال واردات خودرو در قانون ساماندهی خودرو آمده یعنی کسی بخواهد خودرو وارد کند در قبال واردات باید فناوری خودرو را هم انجام دهد.

 

وی یادآوردشد: متاسفانه این بند از قانون ساماندهی خودرو یا رعایت نمی شود یا بعضی ها به دنبال کمرنگ کردن این بند قانونی هستند./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار