افسر سابق MI6: جنگ هسته‌ای دیر یا زود رخ خواهد داد-راهبرد معاصر

افسر سابق MI6: جنگ هسته‌ای دیر یا زود رخ خواهد داد

«اسکات ریتر» تحلیل‌گر نظامی آمریکایی که مدتی نیز با سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (ام‌آی۶) همکاری داشته است، در مصاحبه‌ای در خصوص وقوع جنگ هسته‌ای هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 08
کد خبر: ۲۵۶۶۶۱

به گزارش راهبرد معاصر، «اسکات ریتر» تحلیل‌گر نام‌آشنای مسائل نظامی و امنیتی آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت که به دلیل سطح فزاینده تنش در جهان، استفاده از سلاح هسته‌ای دیریازود رخ می‌دهد.

 

اسکات ریتر که همکاری با سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (ام‌آی۶) را در کارنامه خود دارد و نماینده و بازرس سازمان ملل در بخش سلاح‌های کشتارجمعی از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ در عراق بود، به خبرگزاری ریانووستی گفت: «مسیر فعلی، جهان را به‌تدریج از مفهوم کلاسیک بازدارندگی هسته‌ای دور می‌کند».

 

این افسر سابق سپاه تفنگ‌داران دریایی آمریکا، افزود: «کشورهای جهان دیگر در خصوص نظارت بر چنین سلاحی با یکدیگر مناقشه نمی‌کنند و سخنی از ضرورت کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای گفته نمی‌شود».

 

هشدار این تحلیل‌گر نظامی آمریکایی در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در 26 می 2022 در یک نشست خبری گفته بود: «خطر وقوع جنگ هسته‌ای اکنون به‌شدت بالا رفته است و نمی‌توان این خطر را دست‌کم گرفت».

 

در این میان «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز هفته گذشته به خبرگزاری تاس گفت: مسکو دکترین هسته‌ای خود را بر مبنای تجزیه‌وتحلیل درگیری‌های اخیر و اقدامات غرب در قبال «عملیات نظامی ویژه» خود (در اوکراین) تغییر خواهد داد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده