سازمان هدفمندی‌: ۱۰۰ درصد رقم مصوب گندم‌کاران پرداخت شد-راهبرد معاصر

سازمان هدفمندی‌: ۱۰۰ درصد رقم مصوب گندم‌کاران پرداخت شد

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها‌ 100 درصد مطالبات گندم‌کاران بر اساس اعتبارات مصوب بودجه پرداخت شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 08
کد خبر: ۲۵۶۶۶۵

به گزارش راهبرد معاصر،  40 هزار میلیارد تومان مطالبات کشاورزان گندم‌کار پرداخت شد، براین اساس پرداخت مطالبات خرید تضمینی گندم از کشاورزان طبق احکام جزء 2 بند (الف) همچنین اعتبار مصوب در ردیف های 11 و 1 جدول شماره 14 مصارف هدفمندسازی یارانه ها مربوط به تبصره 8 قانون بودجه 1403 ، به‌صورت 100 درصد محقق شده است.

 

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها،‌ این پرداخت طبق اعلام وزارت جهاد كشاورزی و تخصيص اعتبار مورد نياز توسط سازمان برنامه‌وبودجه به حساب عرضه‌کنندگان گندم معرفی شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران پرداخت و در مجموع تاكنون 161 همت اعتبار مصوب به حساب كشاورزان گندم‌کار واريز شده است .

 

طبق اعلام‌ سازمان هدفمندسازی يارانه‌ها، بخشی از مابقی مطالبات عرضه‌کنندگان گندم که توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران معرفی شده‌اند، به استناد بند "ث" تبصره (8) قانون بودجه سال 1403 کل کشور از محل فروشی گندم به واحدهای خبازی و همچنین صنف و صنعت باید توسط شرکت بازرگانی دولتی به‌حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز تا نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

 

با توجه به این که در قانون بودجه در مجموع 161 همت منابع برای خرید گندم پیش‌بینی شده بود،‌ الان طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها،‌همه این 161 هزار میلیارد تومان به حساب گندمکاران پرداخت شده است،‌اما میزان خرید تضمینی و قیمت گندم بیش از رقم پیش‌بینی شود به گونه‌ای که بیش از 11.5 میلیون تن گندم به شکل تضمینی به ارزش 210 همت از کشاورزان خریداری شده است.

 

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا کنون کل اعتبار مصوب بودجه 1403 برای گندم پرداخت شده است و برای بقیه مطالبات که حدود 50 همت است، باید از طریق صنف و صنعت تامین شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار