جمعیت اتباع خارجی ایران از جمعیت ۷۲ کشور دنیا بیشتر است-راهبرد معاصر

جمعیت اتباع خارجی ایران از جمعیت ۷۲ کشور دنیا بیشتر است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس گفت: در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم اگر حدود ۷ میلیون نفر اتباع مجاز و غیر مجاز داشته باشیم، این اتباع خارجی در ایران بیش از جمعیت ۷۲ کشور دنیاست.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 11
کد خبر: ۲۵۷۰۲۶

به گزارش راهبرد معاصر،  ابوالفضل ابوترابی؛ عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس با حضور در برنامه "تهران 20" با بیان اینکه 7 میلیون نفر اتباع خارجی در ایران حضور دارند، اظهار کرد: متأسفانه آمار متفاوت است اما حدود 4 میلیون و 700 نفر اتباع مجاز سرشماری شده است که به نظر می‌رسد تقریباً 60 درصد اتباع غیرمجاز باشند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که تعداد اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در ایران بین 6 تا 7 میلیون نفر باشد.

 

مقایسه آمار اتباع خارجی ایران با جمعیت کشورهای دنیا

ابوترابی عنوان کرد: در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم اگر حدود 7 میلیون نفر اتباع مجاز و غیر مجاز داشته باشیم، این اتباع خارجی در ایران بیش از جمعیت 72 کشور دنیاست.

 

وی با ارائه آمار عجیبی از یارانه اتباع خارجی گفت: در حال حاضر حداقل 7 میلیارد دلار یارانه به اتباع خارجی و مهاجر پرداخت می‌شود و آنها سالانه 7 میلیارد دلار از ایران خارج می‌کنند. در واقع 21 میلیارد دلار در سال یارانه پنهان اتباع خارجی است از کشور خارج می‌کنند.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس تصریح کرد: در حقیقت پیش‌بینی می‌شود که حدود 7 میلیارد دلار اتباع خارجی مبلغی است که از یارانه پنهان استفاده می‌کنند و حدود 7 میلیارد دلار دیگر نیز با ایرانیان در سایر کشورها به سرمایه‌گذاری مستقیم مسکن و یا غیر مستقیم می‌پردازند.

 

ابوترابی با اشاره به تسریع روند ساماندهی اتباع وقت راجع به مهاجرین غیر قانونی گفت: در حال حاضر 37 شغل در ایران وجود دارد که مبتنین بر اتباع خارجی است که اگر آنها نباشد قطعا این مشاغل همچون گاوداری، مرغداری و ... را از دست خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه بحث اتباع خارجی هم مزایا و هم معایب دارد و می‌تواند فرصت و یا به تهدید تبدیل شود و این بستگی دارد که ما از این موضوع به چه نحوی استفاده کنیم، افزود: در سامانه تعیین مشاغل اتباع خارجی، تنها آن دسته از اتباع که به حضور و کار آنها در واحدهای تولیدی و خدماتی نیاز باشد ساماندهی می‌شوند، به طوری که کارفرما در مهلت 20 روزه می‌توانند درخواست خود را بارگذاری کند. البته اولویت با ایرانیان است و درغیر این صورت، اتباع خارجی جایگزین کارگر ایرانی می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده