یک جایزه ویژه برای فیلم کوتاه ایرانی-راهبرد معاصر

یک جایزه ویژه برای فیلم کوتاه ایرانی

فیلم ایرانی «شب، آن» به کارگردانی علیرضا رجاییه برنده جایزه ویژه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پریکوپیه صربستان (ProFiFest) شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 14
کد خبر: ۲۵۷۲۹۱

به گزارش راهبرد معاصر، امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان، به دعوت یووانویج، مدیر جشنواره در مراسم اعطای جایزه که در خانه فرهنگ شهر پریکوپیه برگزار شد، شرکت و جایزه را به نمایندگی از کارگردان فیلم دریافت کرد.

این جشنواره از ۲۰ تا ۲۳ شهریورماه برگزار و ۳۲ فیلم از میان هزار فیلم ارسالی به جشنواره انتخاب شد. این فیلم‌ها از کشور‌های صربستان، ایران، اسپانیا، چین، سوئد، فرانسه، کرواسی، اسلوونی، کانادا، یونان، سوئیس، بوسنی هرزگوین، آلمان، کانادا، ترکیه و نروژ در پنج بخش کوتاه، انیمیشن، مستند، تجربی و داخلی شرکت کردند.

پورپزشک در دیدار با یووانویچ، مدیر جشنواره در خصوص زمینه‌های تقویت همکاری‌ها، گفتگو و آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هفته فیلم ایران در این شهر را اعلام کرد.

همچنین، پورپزشک در حاشیه این مراسم، در مصاحبه با شبکه سراسری تلویزیونی صربستان RTS دستاورد‌های سینمای ایران و موفقیت‌های فیلم سازان ایرانی در جشنواره‌های مختلف جهان را نشانه پیشرفت فیلم و سینمای ایران دانست./ ایسنا 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده