طرح ترور «سنوار» در دستور کار شاباک-راهبرد معاصر

طرح ترور «سنوار» در دستور کار شاباک

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که سرویس امنیت دخلی رژیم صهیونیسیت (شاباک)، مبالغ مالی هنگفتی در نظر گرفته است تا شاید بتواند رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را ترور کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 15
کد خبر: ۲۵۷۳۲۲

به گزارش راهبرد معاصر، یک رسانه رژیم صهیونیستی مدعی شد که «شاباک» طرح ترور فرد شماره یک حماس را در دستور کار خود قرار داده است.

 

در همین ارتباط، شبکه ۱۲ عبری فاش کرد که سازمان اطلاعات داخلی این رژیم (شاباک) واحد اطلاعاتی ویژه‌ای برای ترور «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تشکیل داده است.

 

این شبکه مدعی شد که سرویس امنیتی شاباک از زمان شروع جنگ غزه، برای تحت‌نظر قراردادن تحرکات السنوار، واحد اطلاعاتی تشکیل داده و این یگان به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول رصد و فعالیت است.

 

به گزارش این شبکه، دستگاه امنیتی این رژیم مقادیر مالی هنگفتی را برای تحت تعقیب قراردادن السنوار در نظر گرفته است؛ فردی که به اذعان مقام‌های صهیونیستی، «هر بار پیش از اینکه دست اسرائیلی‌ها به او برسد، موفق به فرار شده است».

 

از سوی دیگر، به گزار مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این شکبه عبری همچنین به اظهارات سابق ژنرال «دان گولدووس» فرمانده «لشکر ۹۸» ارتش صهیونیستی اشاره کرده است که گفته بود: «به او (سنوار) نزدیک شده بودیم. وارد تونلی در زیر زمین شدیم و مقادیر زیادی پول و سلاح پیدا کردیم و قهوه هنوز گرم بود.»

 

این شبکه همچنین مدعی شده است که سنوار از مدت‌ها قبل از تلفن همراه و وسایل ارتباطی الکترونیک استفاده نمی‌کند و به جای آن از شبکه متعدد خبر رسان ها برای مدیریت عملیات‌های نظامی حماس استفاده می‌کند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده