خانه‌دار شدن تمام کارکنان شهرداری تهران + جزئیات-راهبرد معاصر

خانه‌دار شدن تمام کارکنان شهرداری تهران + جزئیات

شهردار تهران گفت: به زودی در جلسه رسمی مسیر خانه‌دار شدن تمام کارکنان شهرداری تهران طی سه مرحله در دستور کار قرار می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 16
کد خبر: ۲۵۷۵۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا زاکانی در آیین تکریم کارکنان شهرداری تهران و بیست و سومین جشنواره شهید رجایی که امروز -دوشنبه ۲۶شهریورماه ۱۴۰۳- در محل برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی وحدت و انسجام بین تمام مسلمین جهان است، اظهار کرد: امسال سخت‌ترین و دردناک‌ترین جنایت‌ها را توسط رژیم ناپاک صهیونیستی در منطقه و غزه شاهد هستیم و امروز در مسیر مبارزه با ظلم و استکبار و جنایت به ویژه در غرب آسیا و غزه قرار داریم و امیدواریم به زودی زود، شاهد بسته شدن پرونده ننگین این رژیم باشیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و اخلاص، تلاش و خدمتگزاری این شهید، یادآور شد: تجلی کار این شهید آغاز مسیر خدمتگزاری برای کشور است.

۹۳ هزار و ۸۰۰ نفر در شهرداری شاغلند

زاکانی تصریح کرد: در شهرداری ۹۳ هزار و ۸۰۰ نفر فعالیت می‌کنند تا بتوانیم در عرصه خدمتگزاری عضویت فعالی در پایتخت جمهوری اسلامی داشته باشیم.

شهردار تهران ضمن ابراز امیدواری به همکاری با وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای خدمتگزاری بهتر به مردم گفت: تلاش مدیریت شهری برگرفته از شورا به واسطه انباشت مشکلات از گذشته، به سختی منتج به نتیجه می‌شود. چهار تحول در این دوره پیش‌بینی شد که کانون آن باید در مدیریت شهری رقم بخورد تا شهرداری از یک سازمان خدمتگزار خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شود و فراتر از خدمات، هدف‌گذاری می‌شود که اثر ویژه‌ای برای مدیریت شهری فراهم می‌کند.

بزرگترین سرمایه کشور نیروی انسانی است

وی افزود: پرسنل مرکزیت این تحول هستند و به عنوان بزرگترین سرمایه در مدیریت شهری با آنها مواجهیم. بنده در جلسات دولت هم گفته‌ام که بزرگترین سرمایه کشور نفت و گاز نیستند بلکه نیروی انسانی است و اگر توجهی به این سرمایه و نیروی مولد نداشته باشیم عملاً کشور به سمت فرسودگی می‌رود. چاه نفت قیمت دارد، اما بخشی که می‌تواند با خلاقیت کشور را به بام جهانی بنشاند و قدرت بسازد، نیروی انسانی است.

به حداقل رساندن تبعیض بین کارکنان در بهره‌مندی از مزایا مدنظر است

زاکانی با بیان اینکه فراز و نشیب‌هایی داشتیم، اما توجه ما این بود که بهترین‌ها برای کارمندان مدیریت شهری رقم بخورد، گفت: چه کارمندان رسمی و چه کارکنان قراردادی با شرکت خدمات اداری، حامیان، هادیان و چه آنهایی که با پیمانکاران فعالیت می‌کنند، ممکن است شرایط متفاوتی در نحوه مواجهه داشته باشند؛ لذا برای به حداقل رساندن تبعیض بین کارکنان و بهره‌گیری مزایا مدنظر است؛ چراکه ازاردهنده است و سبب می‌شود پرسنل انگیزه خدمت در سطح بالای را نداشته باشند. بی توجهی به توفیقات کارکنان هم بی انگیزگی ایجاد می‌کند و بی دقتی به نیاز‌های آنها نیز موضوع مهمی است.

مسیر خانه‌دار شدن تمام کارکنان طی سه مرحله در دستور کار

وی افزود: ما نسبت به پرسنل وظیفه داریم که بخشی از آن ناظر بر حقوق و مزایاست که بتواند آرامش و آسایش به همراه داشته باشد. بخش دوم مسکن است که به زودی در جلسه رسمی مسیر خانه‌دار شدن تمام کارکنان طی سه مرحله در دستور کار قرار می‌گیرد.

زاکانی با بیان اینکه از ۹۳ هزار و ۸۰۰ نفر، ۶ هزار نفر از موهبت خانه دار شدن در گذشته بهره‌مند شدند، گفت: البته ۱۳ هزار نفر نیز در تعاونی‌ها ثبت نام کردند، اما با مشکل مواجه هستند و در اولویت ما قرار دارند. مابقی کارکنان خدمتی از باب مسکن دریافت نکرده اند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما متعهد بودیم در کنار اصلاح حقوق و مزایا به مسکن نیز توجه کنیم، یادآور شد: حقوق کارمندی کفاف اجاره مسکن را در تهران نمی‌دهد.

وحود ۱۱هزار نیروی زن در شهرداری تهران

وی با اشاره به ارائه خدمات جانبی تحت عنوان بسته‌های مختلف و توسعه آن، اظهار کرد: ما ۱۱ هزار نیروی خانم داریم و مابقی آقایان هستند که باید خدمات جانبی دریافت کنند. اگر فضای نشاط و شادابی بین کارکنان وجود نداشته باشد خدمت رسانی و حال مردم آسیب می‌بیند.

زاکانی گفت: یک رونمایی جدی خواهیم داشت تا کارکنانی که از حداقل‌ها برخوردارند به جایگاهی برسند که حقوق مکفی و امنیت شغلی داشته باشند.

شهردار تهران با تأکید بر تخصصی شدن شهرداری گفت: ما تلاش می‌کنیم ابعاد خدمت به مردم را افزایش دهیم؛ ماه‌های آینده ماه‌های مهمی در حوزه‌های حمل و نقل و عمرانی خواهد بود و با ورود واگن و اتوبوس و تاکسی و افتتاح پروژه‌های عمرانی، شهر چهره آراسته‌تری پیدا خواهد کرد.

خدمات ویژه تخصصی با محور سازمان فاوا ارائه خواهد شد

شهردار تهران با بیان اینکه این ایام مصادف با خدمتگزاری با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و کارکرد تخصصی خواهد بود، گفت: خدمات ویژه تخصصی با محور سازمان فاوا ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این امکان ایجاد شده که هم بزرگ بیاندیشیم و هم گام‌های بزرگی برداریم گفت: ما از مردادماه سال ۱۴۰۱ مسیر امید و افتخار را طی کردیم و ۱۴۲ پویش در همین راستا برگزار شد.

زاکانی افزود: بعد از این سه سال و ۱۶ روز توفیق خدمتگذاری در شهرداری جلساتی را با خبرنگاران برگزار کردیم. در برج میلاد جلسه چهار ساعته‌ای در مورد قرارداد چین برگزار کردیم و مورد اعتراض هم قرار گرفتیم که چرا زودتر این موارد را نگفتیم. در همین هفته هم دستاورد‌های مالی به خبرنگاران توضیح داده شد.

شهردار تهران تاکید کرد: این مسیر ادامه دارد و تلاش کارکنان را با دقت به مردم اعلام خواهیم کرد. وقتی از اقدامات صورت گرفته صحبت می‌کنیم باعث حیرت می‌شود لذا تمام این افتخارات لطف خداوند و تلاش کارمندان مدیریت شهری است که اصل ماجرا هستند.

مهدی چمران نیز در آیین تکریم کارکنان شهرداری تهران در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه اگر همه مسلمین با هم متحد باشند اسرائیل و صهیونیستی در دنیا وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: بیشترین بهره از این اعیاد اتحاد و انسجام است و این دو موضوع در دنیای اسلام و به تبع آن کشور ما هم ضروری است و باید در مسائل اساسی با هم متحد و منسجم باشیم.

وی با اعلام اینکه باید در شهر خودمان و سازمان خودمان هم همگام و همکار یکدیگر باشیم، یادآور شد: شهرداری خانواده بزرگی است و نزدیک به ۱۰۰ هزار نیرو در این مجموعه کار می‌کنند و اگر این ۱۰۰ هزار نفر در شهر ۱۰ میلیونی با هم منسجم باشند قطعاً و یقیناً نتایج ارزشمندتری به دست خواهند آورد؛ لذا باید اتحاد و انسجام بیشتری شکل بگیرد.

چمران با بیان اینکه شورا موقت است؛ اما چندین سالی است که در خدمت کارکنان شهرداری هستیم، تصریح کرد: تمام همکاران ما در شهرداری باید خدمتگزار واقعی باشند. کار شهرداری خدمتگزاری بدون واسطه است و بیشترین خدمات توسط این مجموعه صورت می‌گیرد. با اینکه نهاد‌ها و وزارت‌خانه‌ها هم تلاش می‌کنند، اما همچون شهرداری نیستند که در تمام ساعات شبانه‌روز و از زمان تولد تا پس از حیات، با شهروندان سر و کار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری جایگاه بالایی دارد که دیگر نهاد‌ها ندارند، تأکید کرد: این جایگاه فرصتی است که خدمتگزاری بهتر و بیشتری انجام دهد. کارکنان شهرداری این خاصیت و توان را دارند که بتوانند مستقیماً خدمتگزار مردم باشند. هرچه درآمد داشته باشیم و به مراتب بالا برسیم اگر مردم و خداوند از ما راضی نباشند نتیجه‌ای نخواهد داشت. اگر کمر به خدمت‌رسانی واقعی نبسته باشیم، باید پاسخ بدهیم.

وی با اشاره به اینکه کارکنان برگزیده نمونه‌ای از کارکنان هستند و به عقیده بنده باید از همه تقدیر شود، افزود: ما به اندازه جمعیت برخی کشورها، در تهران جمعیت داریم و خدمت رسانی به این جمعیت کار سختی است که با تلاش کارکنان شهرداری انجام می‌شود. به همین دلیل تلاش تمام کارکنان قابل تقدیر است. گرچه اینکه مردم و خداوند راضی باشند، کافی است.

چمران گفت: اگر بگوییم کارمندان شهرداری تهران از کارمندان برگزیده کشور هستند، به گزافه سخن نگفته‌ایم.

تقدیر رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شهرداری تهران

مهدی جمالی‌نژاد هم در آیین تکریم کارکنان شهرداری تهران در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی که امروز -دوشنبه ۲۶شهریورماه ۱۴۰۳- در محل برج میلاد برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش مدیران شهرداری گفت: ما اردیبهشت ماه آن حادثه تلخ و سپس تغییر دولت را داشتیم که شرایط سختی بود، اما به رغم این موضوع نه تنها تعداد پروژه‌های هفته دولت امسال کاهش نیافت؛ بلکه شاهد افزایش آن بودیم.

وی ادامه داد: امسال ۲۲ هزار و ۷۵۰ پروژه را با ۶۵۰ همت اعتبار با مدیران دولت جدید افتتاح کردیم که این جدا از پروژه‌های شهرداری است.

جمالی‌نژاد همچنین تأکید کرد: جدا از دولت، شهرداری تهران پروژه‌های حمل و نقل عمومی را در تامین واگن‌های قطار شهری و اتوبوس‌ها و طرح‌های عمرانی اجرایی کرد که به زودی به نتیجه خواهد رسید. همه اتفاقات خوب رقم خورد، اما رسانه‌ای شدن آن کمرنگ بود که این نتیجه تلاش تمام کارکنان بوده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه ما از نسل اول شهرداری به عنوان نهاد خدمات‌رسان و نسل دوم به عنوان نهاد فرهنگی و اجتماعی عبور کردیم، افزود: امروز شهرداری وارد نسل سوم فناوری‌های نوظهور شده و شهرداری‌های دانش‌بنیان نیز وارد عمل شده‌اند که خوشبختانه شهرداری تهران ورود خوبی به این حوزه داشته است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، وی ادامه داد: هر اتفاقی در شهرداری تهران رخ دهد در کل کشور تکثیر می‌شود. به عبارتی هزار و ۴۸۰ شهر دیگر از آن تقلید می‌کنند. از شهرداری تقدیر می‌کنیم، زیرا که هر اتفاقی خوبی رقم می‌زند الگوی دیگر شهر‌ها قرار می‌گیرد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار