رکود معاملات پیش فروش مسکن در بازار-راهبرد معاصر

رکود معاملات پیش فروش مسکن در بازار

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: با توجه به آنکه مشاوران املاک سهمی در اجرای قانون پیش فروش مسکن ندارند، میزان استقبال از این طرح کاهش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۵۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه قوانین پیش فروش مسکن تغییر کرده است گفت: پیش‌فروش در معاملات مسکن سهمی نزدیک به صفر دارد و امروز شاهد از بین رفتن پیش فروش در ساخت و سازها هستیم. در حالی که پیش از این بسیاری از سازندگان با سرمایه خرد می‌توانستند ساخت و ساز کنند اما امروز وارد بازارهای موازی غیر مولد طلا، ارز و خودرو شده‌اند.

 

 وی با بیان اینکه  در تغییر قوانین مشاوران املاک از معاملات پیش فروش خارج شدند  گفت: امروز شاهد این نوع از معاملات در مناطقی مانند چیتگر هستیم که توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود. تعاونی‌ها به این حوزه ورود کرده‌اند و از طریق ساز و کار دیگری در این بخش فعالیت می‌کنند و امروز هر تعاونی با تعریف اساسنامه‌ای می‌تواند سرمایه مردم را جذب کند.

 

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به شرط ورود مشاوران املاک به پیش‌فروش‌ها اظهار داشت: تنها افرادی از مشاوران املاک به این حوزه می‌توانند ورود کنند که از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند و شناسنامه فنی ساختمان وجود داشته باشد و روند پیچیده شده اما نتیجه این است که بازاری که توانسته بود بسیاری از خانوار را خانه‌دار کند امروز از بین  رفته‌است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده