سردار سلامی: سپاه بایستی در هوش مصنوعی پیشگام باشد-راهبرد معاصر
علاءالدین رفیع‌زاده رئیس سازمان اداری و استخدامی شد سردار سلامی: سپاه بایستی در هوش مصنوعی پیشگام باشد برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟

سردار سلامی: سپاه بایستی در هوش مصنوعی پیشگام باشد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه باید بر هوش مصنوعی متمرکز شود و از این فناوری در تمام عرصه جنگ‌های شناختی و نبرد‌های فرهنگی و ... بهره برد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۶۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرلشکر حسین سلامی روز سه شنبه در آئین رونمایی از پروژه‌ها و شبکه فناوری ارتباطات در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل اظهار کرد: کار بسیار بزرگی در استان اردبیل انجام شده که به عنوان یک الگوی معتبر و قابل تکثیر و تکرار برای همه استان‌های کشور قلمداد می‌شود.

وی افزود: هدف‌های بزرگ و آرمان‌های متعالی لازمه اصلی انجام کار‌های بزرگ است ولی موفقیت در آن نیازمند انسان‌های بزرگ و بلند همت است، انسان‌هایی که شجاعت تصمیم‌گیری داشته و با غلبه بر ناامیدی‌ها قوی پیش رفته و بر خداوند توکل می‌کنند و با تدبیر صحیح و درست پیش می‌روند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما امروز با بزرگ‌ترین قدرت‌های تاریخ بشر در حال مبارزه هستیم و از همین رو نیازمند قوی شدن هستیم.

وی تصریح کرد: مبارزه امروز با استفاده از روش‌ها و ابزار‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و برای شکست دادن قدرت‌های بزرگ باید مجهز به ساز و برگ مبارزه در عالی‌ترین شکل خود بود.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: ما در ارزش‌ها و اصول‌مان ثابت قدم هستیم ولی در روش‌ها به ثبات فکر نمی‌کنیم و لذا باید هر روز تغییر بکنیم، جهان کنونی هر روز در حال تغییر است ما با جهانی سروکار داریم که نه تنها با ما همکاری و رقابت نمی‌کند بلکه جنگ می‌کند.

وی تصریح کرد: تعریفی که دنیای قدرتمند از نسبت و رابطه خود با ما انجام داده جنگ در همه عرصه‌های اقتصادی، اطلاعاتی، نظامی، امنیتی، روانی، رسانه‌ای و فرهنگی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن تلاشش این است که تمام ابعاد و شئون زندگی ما را به جنگ تبدیل کند و ما برای پیروزی در این جنگ نیازمند قدرتمند بودن هستیم.

وی ادامه داد: عصر حاضر، عصر ارتباط کامل در زمان حقیقی است یعنی در آن واحد از یک نقطه با تمام نقاط جهان در ارتباط هستیم و قرن مرگ فاصله‌هاست و امروزه فاصله‌های جغرافیایی مانعی در دور سازی روابط نیست.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: فرم‌ها و اشکال نبرد جدید تغییر کرده است و فناوری‌هایی ظاهر شده است که اساس ماهیت شکل و همه ابعاد منازعات را تغییر داده‌اند و بنابراین ما مجبور هستیم پیشرفت کنیم و محکوم به قوی بودن و پیشرفته بودن هستیم و اگر از دشمن عقب بیافتیم صحنه را می‌بازیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما برای دوم شدن نیستیم و ما فقط می‌توانیم اول بشویم و در این مسیر باید حرکت کنیم و باید با اعتماد به نفس بالا قدم برداریم و می‌توانیم همه آنچه دنیای پیشرفته بدان دست پیدا کرده دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات صحنه‌های جدیدی را رقم زده و در جنگ‌های اطلاعاتی دشمن از این فناوری در شکل کامل استفاده می‌کند و با بهره از آن می‌تواند سرقت اطلاعات را انجام داده، تمام موقعیت‌ها را کشف کرده و تمام تصاویر و اصوات رو ببینید و بشنود.

سرلشکر سلامی افزود: امروز هوشمندسازی سیستم‌ها، بی خدمه سازی سلاح‌ها و تجهیزات و خودکارسازی سامانه‌ها و هوشمندی و استفاده از هوش مصنوعی برای اتخاذ راهکار‌های درست موضوعاتی است که روابط را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما مجبور هستیم که در امتداد این فناوری‌ها رشد بکنیم.

وی گفت: امروز اکثر فناوری‌های روز جهان بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و فاوا‌ها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چنین فضایی باید رشد کنند و فناوری‌های نوین برا رسیدن به اهداف نظامی و غیر نظامی را در این عرصه رشد دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: شبکه‌های فرماندهی و کنترل باید مجهز به پیشرفته‌ترین سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات باشند چرا که یک فرمانده با استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند تمام تحولات میدان نبرد را در منطقه ببیند و بشنود و سامانه‌ها را کنترل و هدایت کند و این موضوع به فرمانده امکان اتخاذ تصمیم صحیح را می‌دهد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: بسیج یک شبکه انسانی گسترده بوده و الان دیگر نمی‌توان مثل روش‌های گذشته فراخوان انجام داد و یا جلسات را با اتلاف زمان، انرژی، وقت و ... به شکل سابق برگزار کرد و این امکانات به ما اجازه می‌دهد که اتصالاتمان از لحاظ ذهنی و فکری به لحظه شود.

وی بیان کرد: ما اکنون در ابتدای کار هستیم و شتاب ما برای رسیدن به نقاط اصلی خوب است و، اما راضی به وضع موجود نباید باشیم و نیازمند کار‌های بزرگ‌تری هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاکید و توصیه‌ام این است که این مسیر امتداد پیدا بکند و ما باید در هوش مصنوعی پیشرفت‌های بزرگی را صورت بدهیم و این موضوع یکی از مطالب مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاه باید بر هوش مصنوعی متمرکز شود و از این فناوری در تمام عرصه جنگ‌های شناختی و نبرد‌های فرهنگی و ... بهره برد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده