واکسن آبله میمونی برای نوجوانان تایید شد-راهبرد معاصر
پیدا شدن یک خمپاره منور در یکی از روستا‌های گرگان زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش دستور اژه‌ای برای تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی اسامی تعدادی از فرآورده‌های غذایی غیرمجاز اعلام شد ورود دو موج بارش پی‌ در پی به کشور از فردا قاتل دکتر باستانی اعدام شد هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۷/۵ | هشدار خسارت به کشاورزان محسنی اژه‌ای در جمع قضات: کار امروز مردم را به فردا واگذار نکنید | لزوم تمکین به قانون در تعامل سه قوه معاون قوه قضائیه: اولویت استخدام نیرو برای دادگاه‌های صلح با نیرو‌های شورا‌های حل اختلاف است امکان انتخاب سازمان محل خدمت برای سربازان ماهر تشدید سامانه بارشی در نوار شمالی کشور | هشدار نارنجی برای ۶ استان رئیس قوه قضائیه وارد سمنان شد قوه قضاییه: پیامک‌های دارای لینک جهت پرداخت وجه، جعلی هستند جزئیات انتصابات جدید در شهرداری تهران با حکم زاکانی افزایش ۳۰ درصدی مستمری مهرماه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

واکسن آبله میمونی برای نوجوانان تایید شد

شرکت داروسازی «باوارین نوردیک» اعلام کرد که واکسن «ام پاکس» (آبله میمونی) آن توسط تنظیم کننده دارویی اتحادیه اروپا برای استفاده در نوجوانان تأیید شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 20
کد خبر: ۲۵۷۸۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ این واکسن در افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در بخش‌هایی از آفریقا می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ام پاکس توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی اعلام شده است و کودکان و نوجوانان به ویژه در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند.

واکسن JYNNEOS نیز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شده است، اما فقط برای بزرگسالان ۱۸ سال و بالاتر. با این حال مجوز استفاده اضطراری آن را برای استفاده در نوجوانان در طول شیوع ام پاکس در سال ۲۰۲۲ صادر کرده است.

به گزارش رویترز، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) که بدترین آسیب را از شیوع کنونی این بیماری دیده است، برنامه‌ای برای واکسینه کردن افراد زیر ۱۸ سال در اولین موج واکسیناسیون خود با واکسن باوارین ندارد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار