واکاوی سخنرانی ضدصهیونیستی امیر قطر در نیویورک-راهبرد معاصر
حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد رسانه عبری: آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل در ساعات آینده برقرار می‌شود نشست شورای امنیت درباره لبنان | فرانسه: طرح مشترکی با آمریکا برای آتش‌بس تدوین کرده‌ایم
حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

واکاوی سخنرانی ضدصهیونیستی امیر قطر در نیویورک

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه امیر قطر با توجه به آگاهی نسبت به توطئه‌های رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد هشدار داد، گفت: جامعه جهانی نباید در برابر توطئه‌ها و زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کند.
حسن هانی زاده؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۴ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 27
کد خبر: ۲۵۸۴۵۹

واکاوی سخنرانی ضدصهیونیستی امیر قطر در نیویورک

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ ‌شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه ملت فلسطین در غزه در معرض شدیدترین و وحشیانه‌ترین حملات است، گفت: محکومیت‌ها و گزارش‌ها پایان یافته و تنها جنایت و قربانیان آن در غزه اعم از زنان، کودکان و سالخوردگان باقی مانده است.

وی با هشدار درباره مداخله نکردن برای توقف جنگ علیه غزه، آن را فاجعه‌ای بزرگ خواند و افزود: برخی به دنبال به حاشیه راندن موضوع فلسطین هستند، اما هرگز به حاشیه رانده نمی‌شود. موضوع فلسطین یا با زوال و نابودی رژیم اشغالگر قدس یا نابودی ملت فلسطین از بین خواهد رفت. آیا منطقی است بعد از این فاجعه، همچنان کشورهای بزرگ برای توقف جنگ و ایجاد فوری راه حلی عادلانه به نتیجه دست نیافته باشند؟

بنا به بسیاری دلایل که بخش زیادی از آن مرتبط با زیاده خواهی سران صهیونیست است، مذاکرات آتش‌بس جز شکست نتیجه ای نداشت


امیر قطر تصریح کرد: آنچه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مرتکب می‌شود، نسل‌کشی است و ما مخالف هدف قرار دادن غیرنظامیان هستیم. مادامی که اقداماتی عملی برای توقف جنگ انجام نشود، سخن گفتن از امنیت، صلح و ثبات جهان بی‌معنی است و مسئولیت تبعات نسل‌کشی علیه ملت فلسطین متوجه جامعه جهانی خواهد بود.

تمیم بن حمد عنوان کرد: قطر در تلاش برای توقف جنگ و آزادی اسیران، به عنوان میانجی قدم جلو گذاشت. عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد حامل این پیام برای رژیم اشغالگر است که قدرت نمی‌تواند حقی مسلم را ملغی کند. ما برای توقف جنگ اقدام به میانجی‌گری کردیم، اما رژیم صهیونیستی در این جنگ ابایی از ترور رهبران سیاسی ندارد. 

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره سخنان امیر قطر در سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه جامعه جهانی هیچ‌گاه از موضوع غزه و تجاوز رژیم صهیونیستی عبور نخواهد کرد، به «راهبرد معاصر» گفت: سخنان تمیم بن حمد آل ثانی در سازمان ملل متحد برآیند تجربه قطر در یک‌سال گذشته است، به اعتبار اینکه دوحه یکی از بازیگران مهمی به شمار می رود که برای مذاکره میان رژیم صهیونیستی و حماس تلاش بسیار زیادی کرد، اما از نزدیک شاهد بود این رژیم سودای دیگری درسر دارد و آتش بس به معنایی که جامعه جهانی خواهان آن هستند، در ذهن نمی پروراند.

وی افزود: قطر در نزدیک به یک‌سال گذشته شاهد برگزاری دست‌کم هشت دور مذاکره میان حماس و رژیم صهیونیستی با حضور نمایندگان مصر بود، اما بنا به بسیاری دلایل که بخش زیادی از آن مرتبط با زیاده خواهی سران صهیونیست است، مذاکرات جز شکست نتیجه ای نداشت.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: شکست مذاکرات نشان داد رژیم صهیونیستی خواهان آتش بس نیست، بلکه تلاش می کند با ایجاد شرایطی در بازه زمانی مشخص بعد از نابودی غزه، جنوب لبنان را به‌وسیله بمباران و احتمال حمله زمینی به شدت تخریب کند.


هانی زاده گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از غزه طرح حمله به جنوب لبنان و تخریب تمام زیرساخت ها و اشغال جنوب این کشور را دنبال می کند. امیر قطر با توجه به آگاهی خود نسبت به تمامی توطئه های رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد به جهان هشدار داد، جامعه جهانی نباید در برابر توطئه ها و زیاده خواهی رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کند.


وی تصریح کرد: اظهارات امیر قطر در نیویورک را می توان مبتنی بر واقعیت های میدانی و سیاسی عنوان کرد، لذا امیدواریم جامعه جهانی نسبت به هشدار توجه لازم را مبذول دارد، سران جنایتکار صهیونیستی را درباره اقدامات بازدارنده با هدف جلوگیری از حملات و آتش بس واقعی در غزه و لبنان زیر فشار قرار دهد و مانع  کشتار مردم بی‌گناه به‌ويژه جنوب لبنان و حومه بیروت شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است: نتانیاهو که غزه را به کلی تخریب کرده است، برای فرار از دادگاهی شدن و پس ندادن تقاص جنایت‌های جنگی ای که مرتکب شده، درصدد است جنوب لبنان را با این توهم که بعد از تخریب بتواند حزب الله را نیز نابود کند، تخریب نماید.

وی تصریح کرد: آنچه نتانیاهو در سر می پروراند، توطئه هایی در راستای تضعیف محور مقاومت است، این موضوع باید برجسته شود تا جهان متوجه باشد نتانیاهو برای تحقق خواسته هایش به دنبال آتش افروزی در منطقه و به تبع آن جهان است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار