ابراز امیدواری زلنسکی درباره پایان جنگ تا سال ۲۰۲۵-راهبرد معاصر
۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان افشاگری الجزیره از نفوذ نظامیان اسرائیلی به خاک سوریه اردوغان: تل آویو تنها ثبات فلسطین و لبنان را هدف نگرفته | ما دست روی دست نخواهیم گذاشت وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه | پوتین: روابط با ایران برای ما در اولویت است | دعوت رسمی پوتین از پزشکیان برای سفر به مسکو + تصاویر رهبر چچن نمایندگان روس را به انتقام‌جویی خونین تهدید کرد

ابراز امیدواری زلنسکی درباره پایان جنگ تا سال ۲۰۲۵

رئیس جمهور اوکراین در جریان سفر به برلین با هدف جلب حمایت نظامی پایدار آلمان از اوکراین در آستانه سومین زمستان جنگی با روسیه، نسبت به پایان جنگ تا سال ۲۰۲۵ ابراز امیدواری کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 12
کد خبر: ۲۵۹۹۱۲

به گزارش راهبرد معاصر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که به منظور جلب حمایت نظامی برای کشورش از سوی آلمان و اطمینان از تداوم این حمایت به آلمان سفر کرده بود، نسبت به اتمام این جنگ تا سال ۲۰۲۵ ابراز امیدواری کرد؛ جنگ که در آستانه ورود به سومین زمستان است!

 

زلنسکی که کشورش حالا در آستانه سومین زمستان سخت جنگی قرار دارد، در توری دو روزه در کشورهای اتحادیه اروپا، به‌دنبال افزایش حمایت نظامی از کی‌یف بود. وی در دیدار با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان با قدردانی از این کشور بابت حمایت از کی‌یف، گفت که «اینکه کمک (نظامی) به اوکراین در سال آینده کاهش پیدا نکند، اهمیت زیادی دارد.»

 

وی با اشاره به اینکه طرح اوکراین برای پیروزی در جنگ را در اختیار شولتز قرار خواهد داد، ضمن ابراز امیدواری برای پایان جنگ تا سال ۲۰۲۵، افزود: اوکراین بیشتر از هر کشوری در جهان خواستار پایان عادلانه و سریع این جنگ است. جنگ کشور ما را ویران کرده و جان مردم ما را گرفته است.

 

شولتز نیز در این دیدار، متعهد شد که آلمان و شرکای آن در اتحادیه اروپا امسال تجهیزات دفاعی بیشتری به اوکراین ارسال خواهند کرد و برلین در سال ۲۰۲۵ کمکی به ارزش ۴ میلیارد یورو در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد. وی دراین‌باره گفت: اجازه نخواهیم داد که اوکراین از حمایت ما ناامید شود.

 

شولتز و زلنسکی درباره لزوم برگزاری کنفرانس صلح با حضور روسیه توافق کردند. با این حال شولتز مدعی شد که چنین صلحی «تنها براساس قوانین بین‌المللی به‌دست خواهد آمد و ما صلحی که روسیه آن را دیکته کرده باشد را نخواهیم پذیرفت.» آلمان پس از آمریکا بزرگ‌ترین کمک‌کننده نظامی اوکراین بوده است. با این وجود، شولتز تاکنون از ارسال موشک‌های دوربرد «تاروس» به اوکراین خودداری و دلیل آن را نگرانی از تشدید تنش ناتو با روسیه هسته‌ای اعلام کرده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار