نامه ایران به دادگاه لاهه/ لزوم اقدام فوری در برابر جنایات رژیم اسرائیل-راهبرد معاصر
شهادت فرمانده گردان تل السلطان رفح به همراه السنوار انتقال ۱۷ زندانی ایرانی از گرجستان به داخل کشور بایدن: برای تحریم ایران با گروه ۷ هماهنگ خواهیم بود بیانیه رسمی حماس: یحیی السنوار سلاح به دست و در میدان نبرد به شهادت رسید اطلاعیه مهم سفارت ایران در لبنان | این اقدام برای مقاصد جاسوسی است بیانیه القسام در پی شهادت یحیی السنوار: راه ما تا آزادسازی فلسطین متوقف نخواهد شد بیانیه وزارت امور خارجه ایران در پی شهادت یحیی السنوار حماس شهادت یحیی السنوار را تایید کرد ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم

نامه ایران به دادگاه لاهه/ لزوم اقدام فوری در برابر جنایات رژیم اسرائیل

هادی فرجوند سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ایران در هلند در نامه‌ای به دادستان دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) خواستار اقدام فوری این نهاد حقوقی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 19
کد خبر: ۲۶۰۵۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، سفیر ایران در این نامه از توجه و اقدامات «کریم خان» دادستان دیوان بین‌المللی کیفری در پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی کرد.

 

وی سپس به حملات اخیر این رژیم که به کشته و مجروح شدن هزاران غیرنظامی در لبنان منجر شد، اشاره کرد و خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از تکرار این جنایات شد.

 

فرجوند تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به مدت یک سال با حمایت‌های آمریکا و دیگر کشورها، به ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه ادامه داده و اکنون جنگ خود را به لبنان گسترش داده است.

 

وی افزود: جنایات اخیر این رژیم در لبنان که به شکل گسترده‌ای علیه غیرنظامیان صورت گرفته، مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. این اعمال وحشیانه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در منطقه و جهان به شمار می‌آید و جامعه بین‌الملل باید به سرعت برای پایان دادن به مصونیت از مجازات و پاسخگویی مقامات این رژیم اقدام کند.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان این نامه، بر اهمیت اقدام جهانی برای توقف نقض‌های حقوق بشری و تأمین عدالت برای قربانیان این حملات تأکید کرد و خواستار اتحاد جامعه جهانی در برابر این بی‌عدالتی‌ها و حمایت از حقوق بشر و کرامت انسانی شد.

 

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

 

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد آغاز کرده که با محکومیت جهانی مواجه شده است.

 

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده