آفریقای جنوبی: حکم دادگاه لاهه مانع از ادامه جنگ اسرائیل نشده است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آفریقای جنوبی: حکم دادگاه لاهه مانع از ادامه جنگ اسرائیل نشده است

«نالیدی باندور» وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی چهارشنبه شب هشدار داد که حکم دادگاه بین المللی دادگستری (لاهه) مانع از اسرائیل نشده، و این رژیم به جنگ در رفح ادامه می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 14
کد خبر: ۲۲۸۴۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ باندور به شبکه الجزیره قطر گفت: تصمیم توقف جنگ در غزه در دست کشور‌هایی است که به لحاظ مالی و تسلیحاتی، اسرائیل را تأمین می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنچه که نگرانی ما را به دنبال داشته آن است که به اسرائیل اجازه داده شده که رأی دادگاه لاهه را نادیده گرفته و به حمایت از غیر نظامی‌ها توجهی نکند.

وزیر امور خارجه آفریقایی جنوبی اظهار کرد: رفتار دولت اسرائیل ثابت کننده شکایتی است که در دیوان بین المللی دادگستری از تل آویو درخصوص نسل کشی فلسطینی‌ها تنظیم کردیم.

وی در پایان بار دیگر تأکید کرد: حمله به روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها بویژه خبرنگاران الجزیره را محکوم می‌کنیم و این یک اقدام مجرمانه است.

آفریقای جنوبی هشتم دی ماه سال جاری از رژیم صهیونیستی به علت کشتار جمعی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

بر اساس اعلامیه دادگاه لاهه، در شکایت آفریقای جنوبی آمده است که رژیم صهیونیستی اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

این خبر در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از اقدام آفریقای جنوبی به طرح شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری به این کشور حمله کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح شکایت آفریقای جنوبی مدعی شد: ادعای آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بی اساس است.

این وزارتخانه با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی با حماس می‌جنگد نه مردم غزه، افزود: آفریقای جنوبی با یک گروه تروریستی همکاری می‌کند که خواستار نابودی ما است. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده