تصویب نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش-راهبرد معاصر
محدودیت جدید سازمان غذا و دارو برای مواد اولیه فعالیت نوبت صبح مدارس ۴ شهر در روز شنبه غیرحضوری شد بارش‌ها از نیمه دوم پاییز بهتر می‌شود | زمستان پر بارش در پیش است؟ اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج – چالوس برگزاری مزایده ۸۴ میلیاردی چای دبش با دستور قضایی سازمان هواشناسی: تهران از شنبه تا دوشنبه بارانی می‌شود | بارش برف در ارتفاعات رئیس پلیس راهور: ثبت اعتراض به جرایم رانندگی تا پایان سال اینترنتی می‌شود سرپرست سازمان تأمین اجتماعی: احکام متناسب‌سازی بازنشستگان در آبان صادر می‌شود جمعه پر ترافیک شمال؛ محدودیت‌های پایان هفته در جاده‌های شمال وضعیت آب و هوا، امروز جمعه ۱۱ آبان ۱۴۰۳؛ ارتفاعات البرز در انتظار برف مقام وزارت بهداشت: حقوق پرستاران متناسب با سختی‌کار آنان نیست | با مهاجرت گسترده نیروی پرستار مواجه هستیم آماده‌باش امدادگران هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی بازداشت شهردار چرام به اتهام جرایم مالی اعتراضات گسترده به آزمون استخدامی آموزش و پرورش؛ وزیر پاسخ معترضان را داد تعداد ماهواره‌های استارلینک در فضا به ۶۵۰۰ رسید

تصویب نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش

نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین با اصلاحات کمیسیون راهبری سند تحول بنیادین شورای عالی آموزش و پرورش، تصویب شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
کد خبر: ۲۶۰۸۶۱

به گزارش راهبرد معاصر. هزار و چهل و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: لزوم تغییر رویکرد‌ها و کارکرد‌های امور تربیتی در مدارس، تاثیر هوش مصنوعی بر آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو شورای عالی، تقویت روابط بین بخشی، ارائه گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که در ارتباط با آموزش و پرورش هستند در جلسه شورای عالی، توجه جدی به ارتقای جایگاه معلم، تعیین تکلیف آزمون اختصاصی تربیت معلم،  رصد آسیب‌های اجتماعی در مدارس و پیش بینی تهمیدات لازم برای رفع آن‌ها، توجه جدی به بخش اقتصاد آموزش و پرورش و ... بیان کردند.

 

در ادامه این جلسه علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این وزارتخانه و با تأکید بر ارتقای جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: از سیاست‌ها و اولویت‌های ما در دوره کنونی، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش است که رئیس‌جمهور محترم نیز بر این امر تاکید دارند.

 

وی افزود: پس از جلسه شورای عالی با حضور دکتر پزشکیان؛ اقدامات خوبی صورت گرفت و متعاقب آن جلسه، تصمیم بر این شد که مدارس کانکسی، سنگی، کلاس‌های با تراکم بیش از ۳۵ نفر، مدارس با سرانه زیر ۳ متر و... جمع آوری و در موارد خاص بهبود یا اصلاح شوند. در همین راستا طرحی ساختارمند با عنوان نهضت محرومیت زدایی از فضا‌های آموزشی آماده و تدوین شد و اکنون در دولت در حال بررسی است و بناست با تشکیل ستاد ملی و کشوری و با ایجاد نقشه اجرایی و زمانبندی شده دستاورد‌های مهمی در بهبود کاستی‌های فضای آموزشی بدست آید. 

 

کاظمی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های زیادی از طرف دولت ایجاد شده است اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش باید گام‌های اساسی برداریم؛ امیدواریم در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز با همراهی همیشگی خود سهم آموزش و پرورش را از بودجه عمومی افزایش دهد. 

 

 وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت سران قوا می‌توان بسیاری از مساپل آموزش و پرورش را حل کرد. باید از ظرفیت‌های قوای سه گانه کشور (قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه) برای بهبود و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش بهره گرفت. 

 

وی با اشاره به این که در خصوص رویکرد‌های آموزش و پرورش مسیری غیر از مسیر شورای عالی آموزش و پرورش دنبال نخواهیم کرد گفت: با وجود شورای عالی آموزش و پرورش؛ برنامه‌ها و طرح ها، بررسی و ارزیابی خواهند شد. 

 

وزیر آموزش و پرورش در پایان پیشنهاد کرد: با رایزنی شورای عالی آموزش و پرورش با شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه کار بررسی و اصلاح سند ترمیمی به شورای عالی آموزش و پرورش تفویض شود و یا در اولویت اول بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

 

در این جلسه نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین با اصلاحات کمیسیون راهبری سند تحول بنیادین شورای عالی آموزش و پرورش، مصوب شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده