تداوم کاهش نرخ طلا و ارز | آرامش به بازار باز خواهد گشت-راهبرد معاصر
مدیرعامل توانیر: برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۱۰ برابر قیمت از مشترکان خریداری می‌شود زنگ خطر جدی برای صرافی مشهور ایرانی | هشدار بایننس درباره احتمال مسدود شدن دارایی‌های نوبیتکس! جزییات تازه از بسته حمایتی بورس قیمت جدید محصولات ایران خودرو آبان ۱۴۰۳ + جدول طرح فروش فوری هوندا سیویک Type R ویژه جانبازان + جدول و شرایط بانک مرکزی به بانک‌ها: تراکنش‌های غیرعادی راگزارش دهید تمام شمش‌های حراج امروز فروش رفت + قیمت خبر مهم برای وراث سهام عدالت + جزئیات طبق قانون دولت چه میزان باید مسکن بسازد؟ تداوم کاهش نرخ طلا و ارز | آرامش به بازار باز خواهد گشت آغاز عرضه خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه پس از دستور دادستان تهران سکه ۱۴۰۳ بزودی از طریق مرکز مبادله عرضه می‌شود | عرضه انبوه سکه از هفته آینده ماجرای حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز | روند تامین ارز و کالا‌های اساسی + توضیحات وزیر کشاورزی تصمیم جدید بانک مرکزی؛ حساب صرافی‌های رمزارز مسدود می‌شود توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی به بخشنامه ممنوعیت پرواز پهپاد و ریز پرنده در کشور

تداوم کاهش نرخ طلا و ارز | آرامش به بازار باز خواهد گشت

نوسانات اخیر بازار طلا و ارز ناشی از اتفاقات و هیجانات سیاسی بود و پس از حمله محدود رژیم صهیونیستی شاهد روند کاهشی نرخ هستیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 26
کد خبر: ۲۶۱۲۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، بهروز محبی‌نجم‌آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کاهشی قیمت طلا و ارز در کشور گفت: پس از اینکه پدافند هوایی کشور در رهگیری اهداف حمله رژیم صهیونیستی به ایران موفق عمل کرد، روند قیمتی طلا و ارز نیز کاهشی شد. گرچه نوسانات قیمت طلا و سکه در روز‌های اخیر بیش از هر مورد دیگری اثر جهش قیمت طلای جهانی بود، اما تشدید تنش‌ها و هیجانات سیاسی نیز در این بازار اثرگذار است.

وی افزود: قیمت طلا در یک سال گذشته در بازار جهانی ۳۸ درصد افزایش یافته و حال آنکه در چهار سال قبل از آن مجموعا رشد ۴۰ درصدی داشته است و با این حال نوسان نرخ ارز در بازار غیررسمی در یکسال گذشته فقط حدود ۲۰ درصد بوده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: امروز منطقه شاهد وضعیت امنیتی مهمی است و با وجود این اتفاقات متعدد توانسته‌ایم تا حد زیادی جلوی نوسانات قیمت ارز و طلا را در کشور بگیریم. در مواقعی که تنش‌ها تشدید می‌شود، بازار‌ها به طور موقتی نوسانات محدودی را تجربه کرده‌اند، اما در هر بار مدت کوتاهی پس از بازگشت آرامش به بازارها، شاهد روند کاهشی نرخ‌ها بودیم.

محبی‌نجم‌آبادی تاکید کرد: بانک مرکزی به تازگی از عرضه و تولید سکه با تاریخ تولید هر سال خبر داده و قرار است از امروز یک میلیون از انواع سکه در مرکز مبادله عرضه شود و همچنین روز‌های حراج سکه مرکز مبادله ایران هم به سه روز در هفته افزایش پیدا می‌کند که همین اتفاق تاثیر خوبی بر بازار طلا، سکه و ارز داشته و موجب تسریع در روند کاهشی قیمت‌ها شده است.

محبی‌نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: آنچه که در این روز‌ها اهمیت داشت این بود که با وجود افزایش قیمت طلا و ارز در کشور، دیگر شاهد رفتار‌های احساسی و هیجانی در بازار‌ها نیستیم و با اقدامات بانک مرکزی شاهد کاهشی بیشتر قیمت طلا، سکه و ارز خواهیم بود.

وی افزود: در موارد قبلی که افزایش قیمت دلار در کشور اتفاق می‌افتاد و یا ما شاهد افزایش قیمت طلا در کشور بودیم، صف‌های طولانی برای خرید طلا و دلار شکل می‌گرفت، اما امروز دیگر شاهد این صف‌های طولانی و رفتار‌های احساسی و هیجانی که التهاب بازار را بیشتر می‌کند، نیستیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: این رفتار منطقی مردم نشان می‌دهد که امروز جامعه به آن درجه از اطمینان خاطر رسیده و می‌داند که این نوسانات قیمتی زودگذر و کوتاه مدت است و پس از چند روز آرامش به بازار باز خواهد گشت. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده