اتوبان همت پولی می شود؟-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

اتوبان همت پولی می شود؟

پولی شدن اتوبان همت ادعایی است که از ساعات قبل در فضای مجازی باعث نگرانی بسیاری از شهروندان شده است. در خصوص پولی شدن اتوبان همت پلیس و شهرداری توضیحاتی ارائه دادند. سوال شهروندان این است که آیا اتوبان همت پولی می شود؟
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 14
کد خبر: ۲۶۳۰۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ در این گزارش شایعه پولی شدن اتوبان همت مورد بررسی قرار گرفته است. پلیس و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران پولی شدن اتوبان همت را رد کردند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: پولی شدن تردد در بزرگراه همت صحت ندارد و راه اندازی خط ویژه تردد خودرو‌های پرسرنشین با هدف کاهش ترافیک مد نظر قرار گرفته است.

ماجرای پولی شدن تردد در بزرگراه همت 

 پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره راه اندازی خط ویژه پر سرنشین و ماجرای پولی شدن تردد در بزرگراه همت تهران اظهار داشت: ماجرای پولی شدن بزرگراه صحت ندارد و یک برداشت رسانه‌ای اشتباه است و راه اندازی خط ویژه تردد خودرو‌های پرسرنشین (سه سرنشین و بیشتر) با هدف کاهش ترافیک مد نظر قرار گرفته است. خط ویژه تردد خودرو‌های پرسرنشین مثل خط ویژه بی آرتی، قاعدتاً با وسایل کنترلی، نظارت خواهد شد ولی اینکه به ازای دریافت پول امکان تردد در بزرگراه باشد، درست نیست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ادامه داد: در فاز نخست یک خط سرعت در بزرگراه همت برای تاکسی‌ها و ون و مینی‌بوس اختصاص می‌یابد و در فاز دوم امکان تردد سایر مسافربر‌ها در صورت ریجستری در شبکه شهری وجود خواهد داشت. به ازای تردد در این مسیر شهروندان قرار نیست هزینه‌ای پرداخت کنند و نظارت هم جهت برخورد با تخلفات و ورود غیرمجاز صورت می‌گیرد. طرح خطوط ویژه خودرو‌های چند سرنشین موسوم به HOV تاکنون در برخی شهر‌های دنیا اجرا شده و بزودی عملیات اجرایی آن با اندکی تغییرات برای اولین بار در بزرگراه شهید همت تهران آغاز خواهد شد.

واکنش پلیس به خبر پولی شدن اتوبان همت

رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بحث پولی شدن بزرگراه همت تهران اصلاً مطرح نیست؛ صرفاً افرادی که در ساعات مشخص وارد این خط بشوند اعمال قانون می‌شوند.

سرهنگ مصطفی زینی وند رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ امشب ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۳ در برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ تهران گفت: در حال حاضر تراکم ترافیک را در اکثر معابر سطح شهر داریم به خصوص مناطق شمالی تهران که حجم ترافیک در این مناطق بسیار زیاد است البته همکاران در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.

رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: خرابی چند چراغ تقاطع باعث تشدید این ترافیک شد، اما استفاده از خودرو‌های تک سرنشین در این شرایط مشکلات را دوچندان می‌کند در حال حاضر تراکم ترافیک را داریم، اما همکاران ما در حال مدیریت این بار ترافیکی هستند.

وی در مورد اختصاص خط ویژه برای خودرو‌ها در بزرگراه همت افزود: این موضوع یکی از راهکار‌هایی بود که در سال گذشته از سمت پلیس به عنوان یکی از راهکار‌های برون رفت از مشکلات ترافیکی شهر تهران مطرح شد و پیگیر بودیم. این یکی از راهکار‌هایی است که در کلانشهر‌ها از آن برای ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود. این معبر هرگز پولی نخواهد شد.

زینی وند گفت: بحث پولی شدن این معبر اصلاً مطرح نیست. صرفاً بحث اعمال قانون متخلفانی است که در آن ساعت که این خط باید برای خودرو‌های پر سرنشین همگانی اختصاص داده بشود اگر دیگر خودرو‌ها به این خط ورود داشته باشند اعمال قانون می‌شوند.

رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برای ایجاد خطوط پر سرنشین باید سه معیار را در نظر بگیریم معیار‌های فیزیکی آن معبر، معیار‌های ترافیکی و حمل و نقلی. این موضوعات باید در نظر گرفته شوند.

وی در پایان افزود: این طرح مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را دارد و کار‌های اجرایی آن در حال بررسی است. پاشنه آشیل این طرح دوربین‌های پلاک خوانی است که باید در این مسیر نصب شوند تا این طرح قابل اجرا باشد.


مطالب مرتبط
ارسال نظر