نخست‌وزیر لبنان استعفا کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

نخست‌وزیر لبنان استعفا کرد

نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد ، وضعیت در این کشور به «بن‌بست» رسیده و استعفای خود را به رئیس‌جمهور ارائه خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 29
کد خبر: ۲۶۳۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ ظهر امروز رویترز به نقل از مقامی لبنانی که اشاره ای به نام وی نکرده گزارش داد که سعد الحریری امروز سه شنبه از سمت نخست وزیر لبنان استعفا می کند. 

 

این وضعیت در حالی است که ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان درباره فروپاشی اقتصاد لبنان هشدار داد.

 

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان امروز (سه‌شنبه) برای بار دوم از زمان آغاز تظاهرات در این کشور، خطاب به معترضان سخنرانی کرد.

 

الحریری گفت، همیشه برای حمایت کشور از خطرات تلاش شده اما وضعیت کنونی به بن بست رسیده و استعفای خود را به «میشل عون» رئیس‌جمهور تقدیم خواهد کرد. 

 

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، نخست‌وزیر لبنان در ادامه از لزوم حمایت کشورش سخن گفت و تأکید کرد: من در حال رفتن به کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری) برای ارائه استعفای خود به رئیس‌جمهور هستم.

 

نخست‌وزیر لبنان ادامه داد: وظیفه ماست که مانع از فروپاشی اقتصاد در لبنان شویم.

 

در ادامه گزارش آمده، معترضان در صیدا با اعلام استعفای سعد الحریری به شادی پرداختند.

 

امروز رسانه‌های بسیاری از جمله «رویترز»، «الجزیره»، «المیادین» و «الجدید» از قصد سعد الحریری برای استعفا خبر داده بودند و وبگاه «لبنان 24» اعلام کرد، نبیه بری رئیس پارلمان در تلاش است تا سعد الحریری را از استعفا منصرف کند.

 

الحریری هفته گذشته سند ااصلاحات اقتصادی خود را به هیأت دولت برد و آن را تصویب کرد. او امیدوار بود بتواند مقداری از خشم معترضان را بکاهد اما این سند هیچ تأثیری در روند تظاهرات نداشتند و معترضان همچنان خواستار کناره‌گیری دولت فعلی بودند. 

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار