آخرین وضعیت جاده‌های شمالی کشور واکنش وزیر آموزش و پرورش به اعتراضات داوطلبان آزمون استخدامی کیفیت هوای تهران قابل قبول شد پیش‌بینی وضعیت هوای کشور طی ۲ روز آینده توضیح شهردار تهران درباره واقعیت لغو کنسرت همایون شجریان جزئیات افزایش شهریه دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی جدید اعلام شد قیمت واکسن آنفلوانزا اعلام شد/ تزریق رایگان برای گروه‌های پرخطر شناسایی ۱۰۰۰ مدرسه سنگی در کشور/سازمان نوسازی مدارس: ۷۴۰۰ پروژه آموزشی وضعیت بحرانی دارند محدودیت‌های تردد محور‌های شمالی کشور + جزئیات  نتایج آزمون رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی ۱۴۰۴ اصلاح می‌شود تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۴ تا ۱۷ شهریور + جزئیات و شرایط انتخاب رشته توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه: وضعیت کشور پس از جنگ بسیار امیدبخش است و در وضعیت مطلوبی قرار داریم نتایج نهایی نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۴ اعلام شد برکناری ۲ مدیر و لغو قرارداد یک پیمانکار در شهرداری قزوین در پی حواشی اخیر برخورد با دستفروشان صدور هشدار دریایی سطح زرد در مازندران؛ شنا و صید از پنجشنبه ممنوع شد

برگزاری ۵ جلسه ویژه برای حل کمبود مدارس در تهران

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور برای حل مشکل کمبود مدرسه تا کنون ۵ جلسه با حضور استاندار تهران برای بررسی مشکل کمبود مدرسه و ساخت مدارس جدید برگزار شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 26
کد خبر: ۲۶۴۱۵۵

به گزارش راهبرد معاصر، کمبود مدرسه و ضرورت توسعه فضاهای آموزشی، به یکی از اولویت‌های جدی دولت تبدیل شده است.

 

عباس زارع، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، تأکید کرد که رئیس‌جمهور به طور ویژه بر ساخت مدارس جدید و رفع کمبودهای موجود تأکید دارد.

 

زارع از برگزاری پنج جلسه ویژه با حضور استاندار تهران برای بررسی و حل مشکل کمبود مدرسه در این استان خبر داد.

 

وی همچنین افزود که جلسه‌ای با محوریت مولدسازی املاک برای تأمین منابع مالی مورد نیاز ساخت مدارس جدید برگزار شده است.

 

زارع با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان اتباع در استان تهران اظهار داشت: در شهرستان‌های تهران به 144 هزار دانش‌آموز اتباع و در شهر تهران به 50 هزار دانش‌آموز اتباع خدمات آموزشی ارائه می‌شود. برای ساماندهی این دانش‌آموزان، نیازمند 388 مدرسه جدید هستیم.

 

وی افزود: در پنج سال گذشته، تنها 8 مدرسه با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ساخته شده و 10 مدرسه نیز از گذشته موجود بوده است. با این شرایط، همچنان به 370 مدرسه 15 کلاسه جدید نیاز داریم تا بتوانیم پاسخگوی این جمعیت دانش‌آموزی باشیم.

 

وظیفه انبوه‌سازان در ساخت مدارس

زارع تأکید کرد که دولت به تنهایی توانایی تأمین مالی برای ساخت مدارس جدید را ندارد و باید انبوه‌سازان در این زمینه مشارکت کنند.

 

وی گفت: باید انبوه‌سازان مکلف به ساخت مدرسه شوند و سیستم‌های نظارتی نیز برای تحقق این موضوع همراهی بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند.

 

او همچنین بیان کرد که تأمین اعتبار توسط وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدارس در پروژه‌های انبوه‌سازی دشوار است و اساساً آموزش و پرورش وظیفه ساخت مدرسه به جای انبوه سازان را ندارد.

 

رئیس‌جمهور: عدالت آموزشی نیازمند تغییر نگاه است

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، نیز در نخستین جلسه طرح ویژه «محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی» تأکید کرد که تحقق عدالت آموزشی مستلزم تغییر نگاه و عملکرد مدیران است. وی اعلام کرد که کمک نهادهایی همچون بسیج سازندگی، بنیاد برکت، بنیاد علوی و سایر دستگاه‌ها می‌تواند در رفع این مشکل مؤثر باشد.

 

پزشکیان افزود: مشروط کردن اجرای این طرح‌ها به تأمین بودجه دولتی کافی نیست. ما باید با جدیت و تلاش همگانی این چالش را برطرف کنیم و هیچ ابایی از کار کردن برای ساخت مدرسه نداریم.

 

به گفته رئیس‌جمهور، مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و خصوصی و انبوه‌سازان نقش کلیدی در پیشبرد این طرح دارد.

 

با توجه به تأکید دولت بر عدالت آموزشی و برنامه‌ریزی‌های جدید، امید می‌رود که گام‌های مؤثری برای کاهش کمبود مدرسه و تأمین فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان برداشته شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده