به گزارش راهبرد معاصر؛ موضوعی که تا همین چند سال پیش تابو محسوب میشد، حالا خط مشترک بسیاری از ملودرامهای ایرانی است؛ ملودرامهایی که نخ تسبیحشان پرداختن به سوژه خیانت است.
در بهترین ملودرامهای سینمای ایران با موضوع خیانت، کاراکترها از دل طبقه متوسط شهری انتخاب شدهاند؛ طبقهای که از نیمه دوم دهه ۸۰ آسیبهای فراوانی دید و سینمای ایران به هر دلیل این آسیبها را در بحران اخلاقی خلاصه کرد.
ابتدای دهه ۹۰، حساسیتها در مورد ملودرامهایی که موضوع خیانت را دستمایه قرار داده بودند افزایش یافت، ولی داستان تحریم و تحصن مقابل وزارت ارشاد هم نتوانست تغییری در رویکرد فیلمسازان ایجاد کند. حالا به نظر میرسد همه با این موضوع کنار آمدهاند یا دستکم به اندازه سابق نسبت به آن حساس نیستند.
مروری بر مسیری که ملودرامهای ایرانی از «شوکران» تا امروز پیمودهاند نشان میدهد که چگونه سینمای ایران در گذر زمان تغییر لحن و رویکرد داد و خطقرمزها را جابهجا کرد.
منبع: خبرفوری