پیوستن مهاجم ۱۸ ساله به استقلال/پدیده جوان فوتبال اهواز کیست؟ مریم آزمون سرمربی تیم فوتبال زنان پرسپولیس شد پایان روز نخست بسکتبال کاپ آسیا با برد چین تایپه + نتایج رقابت‌ها بیش از ۲.۶ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند سردار رادان: دشمن دنبال براندازی بود، اما در تحقق هدفش ناکام ماند طرح جدید فرانسه و انگلیس برای مقابله با هجوم مهاجران شیخ نعیم قاسم: اگر سلاحمان را تحویل دهیم، تجاوز متوقف نخواهد شد تصادف مرگبار در محور دهلران با ۳ فوتی و ۵ مجروح نواف سلام: ارتش به تدوین طرحی برای انحصار سلاح مکلف شده است سرکنسول ایران در هرات: راه برای ورود قانونی اتباع افغانستان بسته نیست سخنگوی سپاه: معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌نفع ایران تغییر کرده‌اند استقلال دست روی لژیونر معروف گذاشت اسپانیا: الحاق غزه و کرانه باختری را هرگز به‌رسمیت نمی‌شناسیم قرعه‌کشی لیگ یک فوتبال انجام شد + جزئیات نتایج تغذیه‌ای که احتمال ابتلا به بیماری‌ها را در سالمندی کاهش می‌دهد

کارت سوخت حذف نمی‌شود/ چالش‌های طرح انتقال سهمیه به کارت بانکی

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۴، انتقال سهمیه سوخت از کارت سوخت به کارت بانکی آمده، اما این طرح چالش‌هایی دارد که باید برطرف شود و اجرای آن زمان‌بر خواهد بود. 
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 11
کد خبر: ۲۷۷۸۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛  روش ثبت درخواست برای کارت سوخت اظهار کرد: جدیدترین روش دریافت کارت سوخت، از طریق سایت fcs.niopdc.ir است. مراجعه‌کنندکان می‌توانند رهگیری کارت‌ها را نیز از همین وب‌سایت انجام دهند. درخواست برای دریافت کارت‌های المثنی پیش از این حدود ۴۰  تا ۵۰ روز زمان می‌برد، در حال حاضر با طراحی سایت و در معماری جدید، این فرآیند به کمتر از ۱۰ روز رسیده‌ است.

وی همچنین ادامه داد: مردم با مراجعه به وب‌سایت و انجام احراز هویت، می‌توانند کارت خود را رهگیری کنند. رمز کارت‌های سوخت نیز که پیش از این چهار رقم آخر کد ملی بود، اکنون به‌صورت رندوم برای مالک اصلی پیامک می‌شود. در صورت پیامک نشدن نیز مالک اصلی می‌تواند با مراجعه به سایت fcs رمز کارتش را مشاهده کند. 
 مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در حال حاضر کارت سوخت‌ها ماهانه ۶۰ لیتر با نرخ ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر با نرخ ۳۰۰۰ تومانی شارژ می‌شود، گفت: درخواست ما از هموطنان این است که حتما از کارت‌های شخصی خود استفاده کنند. زیرا بخش زیادی از قاچاق سوخت از کارت‌های آزاد یا اضطراری در جایگاه‌های سوخت انجام می‌شود. در صورت استفاده مصرف‌کنندگان از کارت‌های شخصی، می‌توان به مرور زمان کارت های اضطراری در جایگاه‌ها را کاهش داد. 
 باصفا با بیان اینکه باید کارت‌های اضطراری را در جایگاه‌ها رصد کرد، گفت: از آنجایی‌که قاچاق سوخت عمدتا به‌دلیل مشکلاتی که در خصوص کارت‌های سوخت وجود دارد، اتفاق می‌افتد، ما در معماری جدید سامانه هوشمند سوخت، بسیاری از این مشکلات را برطرف کردیم. یعنی افراد برای استفاده از سهیمه سوخت خود می‌توانند از روش‌های مختلف اپلیکیشن موبایل، ووچر بانکی یا توکن و کارت سوخت فیزیکی استفاده کنند و این موضوع باعث حل بسیاری از مشکلات شده‌است. 
 وی در خصوص جایگزینی کارت‌های سوخت با کارت بانکی توضیح داد: در قانون بودجه ۱۴۰۴، انتقال سهمیه سوخت از کارت سوخت به کارت بانکی آمده بود. با وجود این، این طرح چالش‌هایی دارد که باید برطرف شود، اما اجرای آن زمان‌بر خواهد بود؛ بنابراین فعلا کارت سوخت حذف نمی‌شود.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما در این خصوص جلساتی را با سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های ذینفع برگزار می‌کنیم؛ زیرا در این خصوص مشکلات پدافندی وجود دارد و ملاحظات امنیتی باید رعایت شود. با برطرف شدن ایرادات این طرح اجرا خواهد شد. /اقتصادنیوز

ارسال نظر
آخرین اخبار