تغییر ساعت کار ادارات فردا شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ به دلیل دیدار تیم ملی ایران و مصر بازداشت ۵ متهم در پرونده گوشت‌های مدفون شده در بندرعباس طبس با ثبت دمای ۴۶.۸ درجه، گرم‌ترین نقطه جهان شد رویترز: اپراتور موبایلی استارلینک راه‌اندازی می‌شود بارش در راه این مناطق کشور طی دو روز آینده افزایش ناگهانی قیمت محصولات اپل آتش زدن پرچم آمریکا در ایران ممنوع شد؟ اجرای محدودیت تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال هشدار وزارت بهداشت نسبت به خطر پرتو‌های فرابنفش اطلاعیه آموزش و پرورش درباره نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی

هشدار شدید آبفای تهران: مصرف آب برخی سازمان‌ها ۴۰ درصد افزایش یافته است

هشدار شدید آبفای تهران: مصرف آب برخی سازمان‌ها ۴۰ درصد افزایش یافته است مدیرعامل آبفای تهران گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی مصرف آبشان نسبت به سال‌های قبل حتی ۴۰ درصد بیشتر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 28
کد خبر: ۲۸۴۸۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، محسن اردکانی در جلسه شورای اداری شهرستان تهران با بیان اینکه ۲۳ درصد آب شرب کل کشور در استان تهران توزیع می‌شود، گفت: آب تهران در گذشته به دلیل ۷۰ درصد آب مورد نیاز تهران از منابع سطحی و۳۰ درصد ازمنابع زیرزمینی بود؛ اما امسال در سال آبی پنجمین سال، خشکسالی را برای اولین بار تجربه می‌کند و در سال جاری تنها، ۱۲۶ میلی متر بارش داشتیم و ۳۲ درصد از سال قبل بارش داشتیم.
وی با بیان اینکه از طرق مختلف همچون آب چاه، آزمایش قنوات و... نهایتا ظرف ۲ الی ۳ سال گذشته آب را از منابع زیرزمینی برداشت کردیم، گفت: در حال حاضر در این روزهای گرم مردادماه، مصرف تهران به طور متوسط ۴۵ متر بر ثانیه است و سعی کردیم کمبودها را رفع کنیم.
مدیرعامل آبفای تهران با بیان اینکه بر روی فشارشکن‌ها تمرکز کردیم چراکه ارتباط مستقیمی بین فشارآب و مصرف است و بر همین اساس از دوسال قبل، فشار در شبکه را پله پله کاهش دادیم، گفت: در حوزه مدیریت مصرف آب به سراغ دستگاه های اجرایی رفتیم و حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد همراهی کردند و استاندار دستور دادند دستگاه‌هایی که همراهی نکردند را قطع کنید و اگر اصلاح نشد حتی موضوعش را رسانه‌ای کنید و همچنین بر اساس اعلام شورای عالی، تمام شیرهای برداشت باید به ادوات کاهنده مجهز شود و من شرمنده هستم که برخی دستگاه‌های اجرایی مصرف آبشان نسبت به سال‌های قبل حتی ۴۰ درصد بیشتر شده است./ایسنا

کلمات کلیدی: آبفای تهران
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار