معاون فرمانداری تهران: روند طرد اتباع غیرمجاز کند شده است پهپاد ایرانی که ابرها را به گریه می‌اندازد هفته آینده ایران غرق در باران می‌شود! ۱۵ مجرم در یک هفته هدف گلوله پلیس قرار گرفتند رئیس قوه قضائیه: "بی‌عفتی و بی‌حجابی" دیگر نباید ادامه یابد/ هیچ‌کس وضع موجود را نمی‌پسند‌د سخنگوی قوه قضائیه: پیشگیری اجتماعی را از سرچشمه‌ها آغاز کنیم وزیر علوم: بسیاری از پروژه‌های دانشجویی به تجاری‌سازی رسیده‌اند هیاهوی بلک فرایدی در شمال ایران/ جمعه سیاه چگونه پول شما را می‌بلعد؟ تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران اعمال ممنوعیت تردد حتی برای دارندگان طرح ترافیک وزیر آموزش و پرورش: این وزارتخانه در ۴۶ سال گذشته اولویت دولت‌ها نبوده فراخوان استخدام در فراجا + شرایط  صدور هشدار جدید هواشناسی؛ آغاز تشدید آلودگی هوا در ۹ کلانشهر از فردا خبر خوش برای متقاضیان دریافت مجوز وکالت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: تهران در شدیدترین اپیزود آلودگی هوا قرار دارد آناکوندای ۱۲ میلیون‌ساله؛ مار غول‌پیکری که هرگز کوچک نشد

افزایش مصرف محصولات پرخطر با تبلیغات گسترده/ رئیس سازمان غذا و دارو هشدار داد

 رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اجرای طرح چراغ راهنمای تغذیه گفت: این طرح با هدف افزایش آگاهی عمومی و کمک به انتخاب سالم‌تر محصولات غذایی اجرا شده اما تبلیغات گسترده کالاهای دارای نشان قرمز، مصرف این محصولات را بیشتر کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۴ - 2025 September 02
کد خبر: ۲۸۸۰۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی پیرصالحی بیان کرد: طرح چراغ راهنمای تغذیه برای همه محصولات غذایی نشانگرهایی با سه رنگ سبز، زرد و قرمز ایجاد می‌کند. رنگ سبز به معنی سطح کم قند، نمک و چربی، رنگ زرد نشان‌دهنده میزان متوسط و رنگ قرمز بیانگر میزان بالای قند، نمک یا چربی است. هدف اصلی این طرح، کمک به مصرف‌کنندگان برای انتخاب گزینه‌های سالم و کاهش مصرف محصولات پرخطر است.

وی افزود: محصولات با نشان قرمز به دلیل میزان بالای قند، نمک یا چربی، ریسک بالای سلامت دارند و مصرف آن‌ها باید کنترل و کاهش یابد. با این حال، تبلیغات گسترده و مکرر باعث افزایش تقاضای مصرف این محصولات شده و الگوی تغذیه جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت مکانیزم‌های کنترلی و سیاست‌های بازدارنده گفت: اعمال مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان، محدودیت‌های تبلیغاتی و نظارت دقیق بر سطح عرضه، از ابزارهای کلیدی برای کاهش مصرف این محصولات و حمایت از سلامت عمومی به شمار می‌روند. با این حال، منابع مالی حاصل از مالیات‌ها تاکنون به شکل کامل به بخش سلامت تخصیص نیافته است.
وی افزود: این موضوع به عنوان یکی از محورهای اصلی در شورایعالی و سلامت و امنیت غذایی کشور پیگیری خواهد شد تا با هماهنگی بین دستگاه‌ها و اصلاح قوانین، سازوکارهای اجرایی برای کنترل تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان تقویت شود./تسنیم

کلمات کلیدی: سازمان غذا و دارو
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار