دسترسی به اطلاعات بانکی متقاضیان حمایت معیشتی رایانه ای است-راهبرد معاصر

دسترسی به اطلاعات بانکی متقاضیان حمایت معیشتی رایانه ای است

ستاد شناسایی مشمولین بسته حمایت معیشتی دولت اعلام کرد که دسترسی به اطلاعات بانکی متقاضیان حمایت معیشتی نه توسط نیروی انسانی بلکه به صورت خودکار ورایانه ای خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 27
کد خبر: ۲۹۰۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی که در وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد درباره واریز نشدن سبد حمایت معیشتی دولت برای برخی از خانوارها، اظهارداشت: بررسی آزمون وسع بدون دسترسی به اطلاعات کامل مالی با خطاهایی مواجه است برای اینکه این خطاها به حداقل ممکن برسد، کد دستوری #۶۳۶۹* را معرفی کردیم.

 

وزیر کار در آن مراسم اضافه کرد: با بهبود شبکه اینترنتی نیز به طور مستقیم می‌توانند وارد سامانه حمایت شوند و تقاضای خود را ارائه کنند و از این طریق اجازه بررسی وضعیت مالی که یکی از آنها حساب‌های بانکی است را می‌دهند.

 

همین اظهارات کافی بود تا اخبار متعددی در رابطه با نحوه دسترسی به حساب های بانکی در سطح کشور منتشر شده و گاها موجب ایجاد ابهام هایی نزد شهروندان شود. از همین رو ستاد شناسایی مشمولین بسته حمایت معیشتی دولت، مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد دسترسی به اطلاعات بانکی با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد که ممیزی اطلاعات حساب بانکی مردم توسط نیروی انسانی انجام نمی شود.

 

در این اطلاعیه آمده است: به دنبال پرسش برخی از رسانه ها به اطلاع هموطنان عزیز می رساند ، در انجام آزمون وسع ، دسترسی به اطلاعات بانکی به معنای ممیزی حساب و اطلاعات مالی توسط نیروی انسانی نیست ، بلکه همانند فرایند آزمون های کنکور سراسری مبتنی بر قواعدی است که براساس آن درباره میزان درآمد افراد به صورت خودکار و رایانه ای تصمیم گیری می شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده