متقاضیان دریافت حمایت معیشتتی از 5.4 میلیون نفر عبور کردند-راهبرد معاصر

متقاضیان دریافت حمایت معیشتتی از 5.4 میلیون نفر عبور کردند

آنگونه که سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی عنوان نموده، 5.4 میلیون سرپرست خانوار متقاضی دریافت طرح حمایت معیشتی شده اند، که با توجه به دریافت این حمایت از سوی 17 میلیون خانوار، عملا همه ی ایرانیان متقاضی دریافت این حمایت هستند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 27
کد خبر: ۲۹۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرحله اول طرح پرداخت یارانه معیشتی دولت شنبه شب پایان یافت. بر این مبنا تمامی ۶۰ میلیون ایرانی واجد شرایط موفق به دریافت یارانه خود شدند.

 

مرحله سوم پرداخت طرح معیشتی دولت، ساعت 24 ، دوم آذرماه به حساب ۲۰ میلیون نفر دیگر از واجدین شرایط واریز شد و با این حساب، مجموع دریافت کنندگان کمک معیشتی دولت به ۶۰ میلیون نفر رسید. بر این اساس به خانوارهای یک نفره 55 هزار تومان، دونفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهار نفره 172 هزار تومان و پنج نفره به بالا 205 هزار تومان یارانه حمایتی جبرانی افزایش قیمت بنزین تعلق گرفت.

 

از صبح روز شنبه وزارت رفاه از سرپرست خانوارهایی که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده‌اند و خود را واجد شرایط می‌دانند خواست شماره ملی خود را به کد دستوری #6369* ارسال کنند.

 

در همین زمینه حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت در مصاحبه ای از اعتراض ۵.۴ میلیون سرپرست خانوار به دریافت نکردن یارانه بنزین خبر داد و گفت: در این طرح افرادی با مشاغل خاص همچون پزشکان، اعضای هیئت علمی، قضات و وکلا و کارمندان و مدیران ارشد دولتی حذف شدند.

 

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی اظهار کرد: مجموعا 76 میلیون نفر در کشور یارانه بگیر هستند که ما باید 16 میلیون نفر را انتخاب کنیم و 8 میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه دریافت نکردند و 16 میلیون نفر نیز مشمول طرح یارانه نیستند که در مجموع 25 میلیون نفر از دریافت طرح معیشتی حذف شدند.

 

وی در خصوص اقدامات شناسایی افراد مشمول و غیر مشمول دریافت این طرح گفت: مکانیزم شناسایی و راستی آزمایی اطلاعات افراد بر مبنای کد ملی طراحی شده است که تمامی دارایی‌ها ی افراد همچون املاک و مستغلات، خودرو و دارایی بانکی در سیستم کد ملی لحاظ شده است.

 

میرزایی در خصوص این سوال که نداشتن خانه شرط دریافت طرح معیشتی هستند، توضیح داد: گاهی برخی از مستاجران با اجاره بهای 40 میلیونی مبادرت به اجاره منزل در مناطق شمالی شهر می‌کنند بنابراین نداشتن املاک از شروط دریافت طرح معیشتی نمی‌شود.

 

سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت‌ معیشتی در خصوص شکایت برخی از متقاضیان مبنی بر خرابی سامانه ثبت نام طرح دریافت حمایت‌های معیشتی گفت: در روز نخست به دلیل اختلال در سامانه پیامکی همراه اول سایت با مشکل روبرو شد حال اینکه تعداد ثبت نام کنندگان از طریق شرکت رایتل و ایرانسل به 1500 کد ملی رسید. تاکنون 5.4 میلیون سرپرست خانوار در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: تمامی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند از طریق پیامک باخورد وضعیت خود را دریافت می‌کنند و 60  میلیون نفر از 80 میلیون نفر جمعیت به ترتیب الویت مشمول دریافت طرح حمایت‌های معیشتی خواهند شد.

 

وزیر رفاه روز گذشته با پذیرش وجود نقصان هایی در پرداخت در طرح حمایت معیشتی اظهار داشت: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کد دستوری #۶۳۶۹* معرفی کردیم تا افرادی که فکر می‌کنند استحقاق دریافت سبد حمایتی هستند درخواست خود را ارسال و کد رهگیری دریافت کنند. شریعتمداری گفت: مردم با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به همکاران ما اجازه می‌دهند که وضعیت مالی آنها - که شامل حساب بانکی هم می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
1
خواهش میکنم مشکل سایت یارانه معیشتی را حل کنید آخه ما چطوری به گوش مسولین برسونیم ک ما یارانه نگرفتیم و سایتی ک معرفی کردید مرتب مشکل داره
تحلیل های برگزیده