آقای رئیس جمهور؛ آدرس غلط ندهید-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد
استفاده روحانی از یک تاکتیک قدیمی؛

آقای رئیس جمهور؛ آدرس غلط ندهید

بررسی واکنش ها به اظهارات رئیس جمهور درباره بی اطلاعی از زمان و نحوه اجرای سهمیه بندی و گرانی بنزین نشان می دهد نه تنها افکار عمومی این سخنان را نپذیرفتند بلکه آن را توهینی به شعور خود قلمداد کردند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 29
کد خبر: ۲۹۲۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ تاریخ شش ساله ریاست حسن روحانی بر مسند ریاست جمهوری، مملو از اظهاراتی متناقض و شانه خالی کردن از مسئولیت هایی است که تصمیمات اخذ شده برای آن، هزینه های سنگینی را برای کشور ایجاد کرده است.

 

شاهد مثال های متعددی برای این ادعا می توان نام برد. از برجامی که فرجامی نداشت و از همان ابتدا هم گفته شد خسارت محض است تا ارز 4200 تومانی که چندین هزار میلیارد سرمایه کشور را از جیب ملت در جیب فرصت طلبان سودجو گذاشت.

 

اما آنچه باعث نگاشتن این یادداشت کوتاه شد بررسی آنچه در گذشته در این باره اتفاق افتاده هست، نیست.بلکه تاملی در تصمیم دولت به عنوان متولی حوزه اجرایی کشور درباره سهمیه بندی و گرانی بنزین از 24 آبان است که متاسفانه با فرصت طلبی عده ای اشرار و عناصر وابسته به ضدانقلاب، خسارت های جانی و مالی برای کشور بجا گذاشت، تصمیمی که اگرچه در اصل موضوع درست و منطقی بود ولی درباره زمان و نحوه اجرای آن کمتر کارشناسی هست که نظر موافق داشته باشد.

 

حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور و متولی اول اجرایی کشور طی سخنانی شگفت انگیز که به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته، گفته است«روز جمعه از اجرایی شدن طرح سهمیه بندی بنزین مطلع شده و قبلا این کار را به شورای امنیت به ریاست وزیر کشور گذاشته بود» سخنی که بیشتر به یک طنز تلخ شباهت دارد تا واقعیت ماجرا.

 

تأمل در این سخن روحانی نشان می دهد بار دیگر رئیس جمهور با پیش گرفتن تاکتیک قبلی در اتخاذ تصمیمات، با دادن یک "آدرس غلط"، به دنبال تبرئه خود از تبعات تصمیم سهمیه بندی بنزین و معرفی وزیر کشور به عنوان مقصر اصلی زمان اجرای طرح و صدا و سیما به عنوان مقصر اصلی در نحوه اطلاع رسانی هست.

 

اگرچه احتمالا، روحانی بر اساس یک سناریو نوشته شده توسط مشاورانش این سخن را گفته که می تواند اهداف انتخاباتی هم داشته باشد( عدم حمایت از وزیر کشور در استیضاح احتمالی توسط نمایندگان مجلس و بی اعتبار کردن صداوسیما به عنوان مرجع اطلاع رسانی) ولی باید گفت این سناریو از پیش شکست خورده بود. چرا که بررسی واکنش ها نشان می دهد، نه تنها افکار عمومی ادعای رئیس جمهور در این باره رل نپذیرفتند بلکه آن را نوعی توهین به شعور خود قلمداد کردند. بهتر است اقای روحانی به جای دادن آدرس غلط، با مشورت با مشاوران دلسوز که دغدغه مردم و انقلاب اسلامی را و نه سیاست های مدنظر غرب را دارند، بر روی حل مسائل و مشکلات کشور تمرکز کنند. چون همگی نیک می دانند شرایط کنونی کشور نتیجه تصمیماتی هست که در پاستور گرفته می شود نه در میدان فاطمی، جام جم یا جای دیگر.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار