جام‌جم ۲۲ ساله شد-راهبرد معاصر

جام‌جم ۲۲ ساله شد

سالروز راه‌اندازی شبکه جهانی جام‌جم است؛ شبکه‌ای که برای ایرانیان خارج از کشور سالها است برنامه‌سازی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 16
کد خبر: ۳۱۰۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه جهانی جام‌جم 26 آذرماه سال 1376 تأسیس شد؛ این شبکه برنامه‌های خود را به زبان فارسی و با هدف گسترش ارتباط ایرانیان خارج از کشور با وطن، پاسخگویی به نیاز مخاطبان ایرانی و فارسی زبانان خارج از کشور، توجه به فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی، اطلاع‌رسانی از رویدادها و حفظ هویت ایرانی برای ایرانیان خارج از کشور تولید و پخش می‌کند. از 8 خرداد 1398 حسن ملکی به عنوان مدیریت شبکه جهانی جام جم منصوب شد.

 

این شبکه تلویزیونی برای نخستین‌بار پاسخگویی به نیاز مخاطبان ایرانی و فارسی‌زبان خارج از کشور را هدف قرار داده بود. تجهیزاتی برای پوشش یک قاره پیش‌بینی شد و جام جم کار خود را با مخاطب قراردادن ساکنین قاره اروپا آغاز کرد. این شبکه توسعه یافت و تبدیل به یکی از کانال‌های شبکه جهانی جام‌جم شد و نام کانال 1 (اروپا) را به خود گرفت.

 

موفقیت چشمگیر جام جم1 در کسب رضایت مخاطبان خارج از کشور منجر شد که از سال 1378 یعنی دو سال پس از راهاندازی کانال اروپا، تجهیزات لازم برای پوششدادن اهداف از پیش تعیین شده به مخاطبان ساکن قاره آمریکا فراهم شد و در 19 بهمن سال 1378 کانال 2 (آمریکا) نیز به حیطه مدیریتی شبکه جهانی جام جم افزوده شد.

 

 در هشتم خرداد سال 1381 ساکنان قاره آسیا و اقیانوسیه نیز تحت پوشش شبکه جهانی جام جم قرار گرفتند. از عصرگاه روز 27 دی ماه 1393، هر سه کانال در یک شبکه ادغام شد و این شبکه برای هر سه قاره برنامه پخش می‌کند.

 

چندی پیش هم معاون توسعه و فناوری رسانه‌ملی از سه کاناله شدن شبکه جهانی جام‌جم خبر داد. او گفت که بنابر دستور رئیس سازمان صداوسیما، 3 کانال شبکه‌جهانی جام‌جم را در دی‌ماه 1398 رونمایی و زمینه ارائه بهترین کیفیت و محتوا در شبکه جهانی ‌جام‌جم برای مخاطبان را فراهم می‌کنیم.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده