هشدار غریبآبادی درباره تنگه هرمز؛ عبور ایمن بدون هماهنگی با ایران ممکن نیست
معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر نقش ایران در تأمین امنیت تنگه هرمز اعلام کرد هرگونه چارچوب برای عبور ایمن کشتیها باید با هماهنگی جمهوری اسلامی ایران باشد. به گزارش راهبردمعاصر، کاظم غریبآبادی، معاون وزیر امور خارجه، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس درباره ترتیبات دریانوردی در تنگه هرمز نوشت: «عبور ایمن در تنگه هرمز با ترتیبات مبهم و مسیرهای موازی یا تصمیمسازی خارج از ملاحظات ایران، به عنوان دولت ساحلی، تضمین نمیشود.»
وی تأکید کرد: «هر چارچوب معتبر باید بر هماهنگی با ایران و مفاد بند پنجم یادداشت تفاهم اسلامآباد استوار باشد.»
غریبآبادی افزود: «در غیر این صورت، نتیجه آن تعلیق مسیر تعیینشده موازی خواهد بود.»/همشهری