با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش

افزایش قیمت مواد اولیه خودروسازان زیان‌ده

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید خودرو طی یک ماه اخیر، گفت: در این شرایط، چطور برای خودروسازان تکلیف می‌کنند که قیمت تولیداتشان را کاهش دهند؟
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 26
کد خبر: ۳۴۵۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد شهپری در یک نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر خودروهای کف سایپا به صفر رسیده و خودروهای کف ایران‌ خودرو نیز حدود 15 هزار دستگاه است. در این حال، تولید روزانه سایپا حدود 2 هزار دستگاه و در ایران‌ خودرو بیش از 2 هزار دستگاه است. 

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون خودروسازان دارای زیان انباشته هستند و این زیان روز به روز در حال افزایش است، گفت: قیمت فولاد به عنوان یک ماده اولیه،‌ تولید قطعات طی یک ماه اخیر 15 درصد و قیمت آلومینیوم ایرالکو نیز 10 درصد افزایش یافته است. در عین حال، قیمت مس و مواد پتروشیمی نیز بالا رفته که بر قیمت تمام شده تولید خودرو مؤثر است. در این وضعیت مشخص نیست که چطور با افزایش قیمت مواد اولیه، برای خودروسازان تکلیف می‌کنند که قیمت تولیداتشان را کاهش دهند؟

 

شهپری تأکید کرد: دولت باید برای حل این مسئله فکری کند و یا به شرکتی مانند فولاد مبارکه دستور دهد که فولاد را بر مبنای قیمت تمام شده و یا با سودی اندک به خودروسازان تحویل دهد. 

 

وی ادامه داد: قیمت قطعات در ابتدای امسال بر مبنای ارز 10 هزار و 500 تومانی تعیین شد که همچنان ادامه دارد، در حالی که امروز نرخ ارز به 13 هزار تومان رسیده است. 

 

شهپری در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد وضعیت طراحی و تولید قطعات پژو 301 نیز گفت: زمانی که شرکت پژو در ایران حضور داشت، موضوع تولید داخلی‌سازی قطعات پژو 301 پیشرفت خوبی داشت، ولی با خروج پژو،‌ این کار با انجام تغییراتی در مرکز تحقیقات ایران‌ خودرو پیگیری شد و پلت‌فرم پژو 301 عوض شد. 

 

وی با بیان اینکه در زمان حضور پژو در ایران،‌ خط مونتاژ پژو 301 در کشور نصب شده بود، گفت: در حال حاضر پروژه پژو 301 به پژو 322 تغییر یافته و طبق اعلام مسؤولان ایران‌خودرو، این خودرو از بهمن سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید. 

 

وی با بیان اینکه حدود 9 ماه است که ایران‌ خودرو بر روی این پروژه کار می‌کند، گفت:‌ تولید این خودرو با داخلی‌سازی بالای 80 درصد شروع خواهد شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار