سقوط ۷۰ درصدی فروش تویوتا در چین!-راهبرد معاصر

سقوط ۷۰ درصدی فروش تویوتا در چین!

بازار فروش خودرو‌های برند ژاپنی تویوتا موتورز در چین تحت تاثیر شیوع گسترده و ویروس کرونا با یک کاهش ۷۰ درصدی در در فوریه ۲۰۲۰ مواجه شده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 07
کد خبر: ۳۷۶۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، با توجه به آنکه چین یکی از بزرگترین بازار‌های فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود، برای بسیاری از خودروسازان بزرگ و برتر از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.

 

بر اساس گزارشی که در وب سایت ژاپن تودی آمده است، شرکت خودروسازی تویوتا موتورز به تازگی اعلام کرده که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در چین فروش خودرو‌های این برند ژاپنی در بازار این کشور در دومین ماه سال جاری میلادی ۷.۲ درصد کاهش داشته است.

 

تویوتا موتور که بدون شک بزرگترین خودروساز جهان از لحاظ سهم بازار‌های جهانی فروش خودرو به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد که به شدت تحت تاثیر شیوع گسترده و ویروس کرونا در چین و بسیاری دیگر از کشور‌های مختلف قرار گرفته است و به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه خودرو، فروش فوریه ۲۰۲۰ برای این خودروساز ژاپنی یک «سقوط آزاد» تعبیر می‌شود.

 

به گفته تویوتا موتورز این شرکت در دومین ماه از سال جاری میلادی تنها ۲۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو از برند‌های تویوتا و لکسوس در چین فروخته است.

 

همچنین گزارش منتشر شده از سوی انجمن خودرو‌های سواری چین نشان می‌دهد که میزان فروش خودرو در این کشور شاهد افت و کاهش ۸۹ درصدی در ۲۳ روز نخست ماه فوریه بوده است.

منبع:  ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده