واکنش پامپئو به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط ایران-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

واکنش پامپئو به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط ایران

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر تبلیغات علیه چین را ادامه داد و گفت که برای تعیین منشأ ویروس کرونا دنیا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 22
کد خبر: ۴۱۱۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه گفته برای تعیین منشأ ویروس کرونا دنیا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد. 

 

وزیر خارجه آمریکا در حالی این ادعا را مطرح کرد که نهادهای بین‌المللی و مقام‌های بسیاری از کشورها ادعاها درباره ساخت این ویروس در آزمایشگاه را رد کرده‌اند.

 

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «چین چندین آزمایشگاه دارد که  روی پاتوژن‌ها کار می‌کنند. این آزمایشگاه ها باز هستند و دنیا اجازه رفتن به داخل آنها را ندارد.»

 

پامپئو در مصاحبه‌ای با رسانه‌های منطقه‌ای به اینکه رهبری تحقیقات برای تعیین منشأ این ویروس را کدام کشور باید در دست داشته باشد اشاره‌ای نکرد. 

 

پامپئو چند روز پیش گفته بود دولت آمریکا در حال انجام تحقیقاتی درباره شیوع این ویروس در دنیا است. 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به کاهش بی‌سابقه قیمت نفت آمریکا اشاره کرد و گفت دونالد ترامپ بر اینکه بازار انرژی آمریکا هنگام بازگشت تقاضا برای نفت خام بتواند جوابگوی تقاضاها باشد تأکید دارد.

 

او همچنین درباره توئیت امروز دونالد ترامپ که گفته بود به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایران را «ساقط» کنند گفت: «آمریکا حمله به کشتی‌های خودش را تحمل نخواهد کرد و سخنان ترامپ در این خصوص، ضامن ایمنی کشتی‌ها و نیروهای آمریکا است.»

 

وی در ادامه ادعا کرد آمریکا ائتلافی بین‌المللی برای اعمال فشار بر ایران و تلاش برای تغییر رفتار این کشور ایجاد کرده است. 

 

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت ایران باید بابت این اقدام پاسخگو شود. او گفت اقدام ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است. 

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار