روسیه:تحریم های ضد ایرانی آمریکا نمونه بارز تروریسم اقتصادی است-راهبرد معاصر

روسیه:تحریم های ضد ایرانی آمریکا نمونه بارز تروریسم اقتصادی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران به اهداف تعیین شده نمی رسد و چنین اقداماتی از سوی واشنگتن علیه ایران و سوریه تروریسم اقتصادی است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 07
کد خبر: ۴۳۹۳

به گزارش راهبرد معاصر ، سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه امروز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در خبرگزاری ریانووستی افزود: مسکو به همکاری با تهران ادامه می دهد و ابزار لازم برای این همکاری وجود دارد.
وی با بیان اینکه ایران، روسیه و سوریه از مدتها پیش تحت تحریم های آمریکا قرار دارند، افزود: تحریم های آمریکا علیه ما نه تنها به اهداف خود نمی رسند بلکه تحمیل، اراده، همکاری، مشارکت و کمک های متقابل ما را بیشتر می کند.
معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه راه های به حداقل رساندن پیامدهای تحریم های آمریکا وجود دارد و این شیوه ها به تکامل خواهد رسید، اظهار داشت: شرکای جایگزین (برای آمریکا) و چارچوب کار وجود دارد که باید آن را تقویت کرد.

 

**مسکو مصمم به تکامل سیستم استفاده از ارزهای مالی با تهران است
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت که مسکو مصمم به تکامل و پایان رساندن پروژه تجارت با ارزهای ملی با تهران است.
وی ادامه داد: امکان گسترش همکاری های اقتصادی با ایران وجود دارد ضمن اینکه چندین طرح در دست اقدام داریم.
ریابکوف گفت: باید مرحله گذار از دلار به سیستم استفاده از ارزهای ملی ایران و روسیه را به پایان برسانیم تا مانع سوء استفاده آمریکا از نقش پول ملی این کشور در تبادلات جهانی شویم.

 

**شیوه های کاهش تاثیر تحریم ها تکامل می یابد
معاون وزیر امور خارجه روسیه این را هم گفت که شیوه های کاهش و به حداقل رساندن تاثیرات تحریم های آمریکا روزبروز تکمیل تر می شود.
وی به عزم کشورش برای ادامه همکاری با ایران در این عرصه و گسترش همکاری های دوجانبه اشاره کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده