کالابرگ ۲ میلیون تومانی کودکان شارژ شد جزییات ممنوعیت عرضه مرغ دو کیلویی سکه امامی به قیمت ۲۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید بیمه رانندگان تاکسی اینترنتی تعیین تکلیف شد+ جزییات و شرایط یارانه سه‌برابری فرزندان خانوار‌های دهک اول تا چهارم پرداخت شد؟ قیمت طلا، سکه و دلار امروز ۱۹ آبان ۱۴۰۵؛ بازار در سراشیبی کاهش/ سکه امامی کانال ۲۵۰ میلیون را از دست داد پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۵ پیش بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۵ / طلا برای برگشت به کانال ۲۴ میلیون تومانی آماده شد سخنگوی کمیسیون اجتماعی: افزایش حقوق‌ها در حال بررسی است/ افزایش ۵۰۰ هزار تومانی اعتبار کالابرگ به تنهایی کافی نیست چند درصد جامعه مشمول حذف کالابرگ می‌شوند؟ / معیار‌های بررسی وسع خانوار و دهک بندی پیش بینی مهم قیمت دلار سه شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۵ افزایش حقوق کارمندان ۱۴۰۶ مشخص شد؟ جزئیات تصمیم جدید دولت زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۵ | مبلغ و آخرین اخبار اعتبار کالابرگ برای برخی مشمولان واریز نشد؛ ماجرا چیست؟ آخرین قیمت سکه امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۵ / ربع سکه به قیمت ۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله به ۲ میلیون تومان رسید

بیشترین و کمترین میزان عیدی امسال کارگران

مبلغ عیدی کارگران امسال حداقل 2 میلیون و 222 هزار و 538 تومان و حداکثر 3میلیون و 333 هزار و 807 تومان است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 10
کد خبر: ۴۴۸۴

به گزارش راهبرد معاصر ، بر اساس قانون کار کلیه کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد ، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

این قانون دو تبصره دارد:

تبصره ۱- مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

تبصره ۲- در کارگاه هایی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبالغ فوق پرداخت می نمایند. عرف کارگاه معتبر خواهد بود.

همچنین بر اساس بند ۱۰ ماده ۹۲ قانون مالیات مستقیم عیدی سالانه یا پاداش آخر سال جمعاً معادل یک دوازدهم میزان معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات مستقیم است.

بر اساس این گزارش در بخشنامه مزد سال جاری ، از اوایل سال ۱۳۹۷ حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دائم یا موقت) مبلغ ۳۷۰.۴۲۳ ریال (۳۷۰ هزار و ۴۲۳ ریال) تعیین شده بود.

بر همین مبنا مبلغ عیدی کارگران امسال حداقل 2 میلیون و 222 هزار و 538 تومان و حداکثر 3میلیون و 333 هزار و 807 تومان است.

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار