سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در فرودگاه التاجی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در فرودگاه التاجی

در حالی که مقامات نظامی آمریکا از خارج شدن یک فروند هواپیمای نظامی سی ۱۳۰ وابسته به ائتلاف بین‌المللی از باند فرودگاه التاجی خبر می‌دهند رسانه‌های عراقی از سقوط این هواپیما گزارش داده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 09
کد خبر: ۴۵۲۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که مقامات نظامی آمریکا از خارج شدن یک فروند هواپیمای نظامی سی ۱۳۰ وابسته به ائتلاف بین‌المللی از باند فرودگاه التاجی خبر می‌دهند رسانه‌های عراقی از سقوط این هواپیما گزارش داده‌اند.

 

یک مقام نظامی آمریکایی خبر داد که هواپیمای نظامی سی ۱۳۰ وابسته به ائتلاف بین‌المللی داعش، هنگام فرود در پایگاه هوایی التاجی از باند فرودگاه خارج شده است.

 

العربیه نیز از قول وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این هواپیمای نظامی تنها از باند فرودگاه التاجی در عراق خارج شده است.

 

خبرنگار العربیه در عین حال به نقل از منابع نظامی از زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی در این حادثه خبر داده است.

 

یک منبع امنیتی هم به پایگاه خبری عراقی موازین نیوز گفت این هواپیما حامل ۱۶ نظامی آمریکایی بوده است.


در همین ارتباط، یک منبع امنیتی عراق امروز سه شنبه از سقوط یک فروند هواپیمایی نیرو‌های ائتلاف آمریکایی از نوع (c۱۳۰) در پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد خبر داد.

 

این منبع به شبکه خبری روسیا الیوم گفت که این فروند هواپیما متعلق به ائتلاف بین‌المللی موسوم به مبارزه علیه داعش بوده است.

 

به گفته این منبع اطلاعات اولیه حاکی است که این هواپیما به دیوار بتونی انتهای باند برخورد کرده است.

 

 

برخی از رسانه‌های عراقی نیز از نقص فنی این هواپیما و فرود اضطراری آن در این پایگاه خبر داده‌اند.

 

یک منبع امنیتی در این باره به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که این هواپیمای نظامی در نتیجه نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه هوایی التاجی شد که هنگام فرود با بلوک‌های سیمانی انتهای باند برخورد کرده است.

 

این منبع گفت که در نتیجه این حادثه دو بال هواپیما دچار حریق شد، ولی به کسی آسیبی نرسید و تیم آتش نشانی برای خاموش کردن حریق به محل حادثه شتافتند./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده